نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید براینکه مسئول کم‌کار در زمینه رونق تولید باید پاسخگو عملکرد خود باشد، گفت: نباید اجازه دهیم تولیدکنندگان در پیچ و خم کاغذبازی‌های اداری معطل شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت،آیت الله رسول فلاحتی در همایش روز قشر بسیج کارمندان گیلان که در سالن اجتماعات بانک صادرات رشت برگزار شد با بیان اینکه بسیج در فرآیند سازی بیانیه گام دوم رهبری نقش مهمی دارد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم مسیر حرکت انقلاب در چهل ساله دوم را مشخص و توصیف کرده‌اند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در این بیانیه با ترسیم گذشته انقلاب، محاسبه‌ای برای شرایط کنونی نیز ارائه کرده اند، گفت: آینده انقلاب اسلامی روشن و درخشان و برای همه آزادی خواهان جهان امید آفرین است.

امام جمعه رشت در ادامه با اشاره به تأکید رهبر انقلاب به مسائل فرهنگی و تقویت زیرساخت‌های فرهنگی جامعه، افزود: در گذشته کم کاری و کم توجهی به حوزه فرهنگی شده است اما امروز تمام مسئولان و بسیج باید در راستای تقویت زیربناهای فرهنگی گام بردارند.

وی با بیان اینکه یکی از محورهای مورد تأکید در بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب توجه به رونق تولید و اشتغالزایی است، تصریح کرد: یکی از طرح هایی که در راستای اشتغالزایی در سطح کشور دنبال می شود اجرای طرح‌های بوم‌گردی است.

نماینده ولی فقیه با اشاره به اینکه مسئولان باید در کنار اجرای این طرح به حفظ فرهنگ بومی و دینی مناطق نیز توجه کنند، بیان کرد: متاسفانه آسیب‌های فرهنگی ناشی از اجرای این طرح بیشتر از مزیت‌های آن بوده است.

وی همچنین با تأکید بر اینکه همه باید در راستای رونق تولید گام برداریم، افزود: مسئولان دستگاه‌ها نباید اجازه دهند تولیدکنندگان در پیچ و خم کاغذبازی‌های ادارات معطل شوند.

امام جمعه رشت بر لزوم بهره برداری از ظرفیت و توانمندی جوانان ایرانی در راستای ایجاد رونق تولید تأکید کرد و گفت: قطعا در استان گیلان مسئولی که در راستای رونق تولید کم کاری کند باید پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه در راستای رونق تولید باید به تقویت بنگاه‌های کوچک توجه بیشتر شود، تصریح کرد: هزینه کم، نظارت بهتر و زودبازده بودن از مهم‌ترین مزیت‌های تقویت بنگاه‌های کوچک است.