لاهوتی گفت:اکنون پنج تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرک‌های صنعتی استان در دست اجرا داریم که از پیشرفت فیزیکی قابل قبولی برخوردار هستند

به گزارش ندای گیلان،طهمورث لاهوتی‌اشکوری امروز در گفت‌وگویی در رشت با اشاره به وضعیت ایجاد نخستین شهرک تخصصی «پخش» در شهرک صنعتی سفیدرود، اظهار کرد: به دنبال امضای تفاهمنامه‌ای بین سازمان صنایع کوچک با مرکز اصناف در تهران، مقرر شد تا در شهرهای مختلف شهرک‌های صنعتی و صنفی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه در گیلان طی برگزاری نشست‌ها با سازمان صنعت، معدن و تجارت بحث صنعت پخش و سردخانه‌ای در اولویت قرار گرفت، افزود: برای ایجاد شهرک تخصصی پخش مساحتی از زمین‌های شهرک سفیدرود برای واگذاری در نظر گرفته شده است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان با تاکید بر اینکه اقدام‌های اولیه خیابان‌کشی و طراحی در حال انجام است، خاطرنشان کرد: امیدواریم تا پایان سال جاری بتوانیم کارهای اولیه را به مرحله واگذاری برسانیم.

وی عملیات واگذاری عرصه سفیدرود برای احداث شهرک تخصصی پخش را از سال آینده عنوان کرد و یادآور شد: ساماندهی شهرک درودگران، اتومبیل و مباحث صنایع پراکنده آلاینده صنفی در برنامه شرکت‌های صنعتی استان قرار دارد.

لاهوتی‌اشکوری زیرساخت‌های شهرک‌صنعتی استان را آماده خواند و گفت: اکنون پنج تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرک‌های صنعتی استان در دست اجرا داریم که از پیشرفت فیزیکی قابل قبولی برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه امسال تعدادی از تصفیه‌خانه‌های شهرک‌های صنعتی استان به بهره‌برداری می‌رسند، خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی دو تصفیه‌خانه از جمله شهرک صنعتی سفیدرود نیز امسال آغاز می‌شود.

به گفته مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان، در آینده بالغ بر 85 درصد صنایع در سطح نواحی و شهرک‌های صنعتی که در حال بهره‌برداری هستند، از تصفیه‌خانه‌های فاضلاب بهره‌مند می‌شوند.

وی توسعه صنعتی در گیلان را نیازمند برخورداری از ترسیم چشم‌انداز دانست و یادآور شد: ایجاد شهرک و نواحی صنعتی باید با نگاه توسعه صنعتی اتفاق بیفتد و گیلان در نقاط مختلف ظرفیت این توسعه را دارد.