معاون بازرسی سازمان صمت گیلان با اذعان به اینکه معضل کمبود روغن در استان گیلان به‌زودی برطرف می‌شود،گفت:۲ کارخانه روغن‌کشی در گیلان وجود دارد و بنا بر تصمیم ستاد تنظیم بازار مقرر شد این کارخانه‌ها روزانه هر کدام ۳۰ و دیگری ۲۰ الی ۲۵ تن روغن را به بازار عرضه کنند.

به گزارش ندای گیلان،مهدی نقدی، معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به عرضه روزانه ۵۰ تن روغن به بازار این استان گفت: ۲ کارخانه روغن‌کشی در گیلان وجود دارد و بنا بر تصمیم ستاد تنظیم بازار مقرر شد این کارخانه‌ها روزانه هر کدام ۳۰ و دیگری ۲۰ الی ۲۵ تن روغن را به بازار عرضه کنند.

وی با بیان اینکه مشکل کمبود روغن در برخی فروشگاه‌های استان گیلان در حال برطرف شدن است، افزود: در چند وقت اخیر برخی از ماده اولیه کارخانه‌های تولید روغن در گمرک ترخیص نشد و این امر مشکلاتی را در بعضی از استان‌ها ایجاد کرد ولی اکنون این مشکل رفع شده و روغن از استان‌های دیگر در حال ورود به گیلان است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت گیلان به تخلف ۲ واحد تولیدی روغن اشاره کرد و ادامه داد: یک کارخانه تولید روغن در مازندران و یک کارخانه در گیلان ۹۴۷ تن سهمیه روغن خوراکی ماه‌های رمضان، محرم و صفر گیلان را به استان‌های دیگر فرستاده بودند.

نقدی با بیان اینکه برای این کارخانه‌ها تشکیل پرونده شد و متخلفان به پرداخت بیش از ۱۰ میلیارد و ۲۲۷ میلیون تومان جریمه محکوم شدند، اظهار داشت: همچنین مقرر شد تا واحد تولید کننده متخلف در گیلان روزانه حدود ۳۰ تن از سهمیه گیلان را به استان برگرداند.

وی با اذعان به اینکه معضل کمبود روغن در استان گیلان به‌زودی برطرف می‌شود، یادآور شد: در این چند روز جلسات متعددی در استان برگزار و بنا بر تصمیمات اتخاذ شده در چند روز آینده مشکل کمبود روغن در گیلان به‌طور کامل برطرف می‌شود.

معاون بازرسی سازمان صمت گیلان با درخواست از مردم در خصوص همکاری با این سازمان برای مبارزه با احتکار روغن تصریح کرد: دولت روغن را با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی عرضه می‌کند، ولی با توجه به کمبود‌های موجود ممکن است عده‌ای افراد سودجو از این اتفاق سوءاستفاده کرده و شروع به احتکار و گرانفروشی روغن کنند که با گزارش مردم به سامانه ۱۲۴ این سازمان مورد تخلف به سرعت پیگیری می‌شود.