علی‌اصغر داداش‌پور با اشاره به توزیع جعبه‌ تخم نوغان در بین کشاورزان نوغاندار اظهار کرد: تاکنون بالغ بر 11 هزار جعبه تخم نوغان بین نوغانداران گیلان توزیع شده است.

ندای گیلان:علی‌اصغر داداش‌پور با اشاره به توزیع جعبه‌ تخم نوغان در بین کشاورزان نوغاندار اظهار کرد: تاکنون بالغ بر 11 هزار جعبه تخم نوغان بین نوغانداران گیلان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه 4 هزار جعبه تخم نوغان به‌زودی توزیع می‌شود، تصریح کرد: با توجه به شرایط مساعد آب و هوا نوغانداران گیلانی برای دریافت جعبه تخم نوغان به پایگاه‌های 10‌گانه مراجعه کنند.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور توزیع جعبه‌های تخم نوغان را در رشت، بندرانزلی، شفت، فومن، طاهر گوراب و کسمای صومعه‌سرا، شلمان و لنگرود، لاهیجان، آستانه‌اشرفیه عنوان کرد.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت نکات بهداشتی توسط نوغانداران تصریح کرد: پایگاه‌ها و مراکز توزیع تخم نوغان از ساعت 7 صبح تا 6 عصر آماده توزیع است و نوغانداران به این مراکز مراجعه کنند.

داداش‌پور پایان اردیبهشت ماه جاری را اتمام توزیع جعبه‌های تخم نوغان عنوان کرد و یادآور شد: تا فرصت باقی مانده است نوغانداران هر چه سریع‌تر نسبت به تهیه جعبه‌های تخم نوغان اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه گیلان دارای 8 هزار هکتار مساحت توتستان از 11 هزار هکتار کشور است، خاطرنشان کرد: گیلان یکی از قطب‌های نوغانداری کشور است.

این مسئول فعالیت نوغانداری را در 15 استان کشور ذکر کرد و یادآور شد: شخم، وجین و کودپاشی به‌موقع درختان توت از جمله موارد ضروری در تولید نوغان است.

وی از فعالیت 30 هزار خانوار گیلانی در عرصه نوغانداری خبر داد و متذکر شد: پیش‌بینی می‌شود امسال بالغ بر یک‌هزار و 100 تن پیله تر ابریشم در گیلان تولید شود.

پرورش کرم ابریشم از اوایل فروردین هر سال آغاز و نوغانداران پس از یک دوره حدود دو ماهه موفق به تولید پیله تر می‌شوند.