لشکری با اشاره به اینکه روحانی در بحث سیاست خارجی توانست برجام را به فرجام تبدیل و سایه شوم جنگ و تحریم را از کشور دور کند گفت:وی با برقراری تعامل با کشور های دنیا و همسایه پیام صلح و دوستی را به جهان ارسال کرد.

به گزارش ندای گیلان از رشت کمال لشکری در گفتگویی، ضمن تقدیر و تشکر از حضور گسترده مردم در انتخابات و تبریک پیروزی حسن روحانی،در خصوص نحوه برگزاری انتخابات گفت :همانطور که مستحضر هستید پیروزی دکتر روحانی با دلایل و شواهد قابل لمس بود.

دبیر حزب مردم سالاری گیلان در بیان دلیل خود افزود:چون دکتر روحانی با شرایط بسیار بدی کشور را تحویل گرفت و به عبارتی در مدت چهار سال فقط آوار برداری کرد.

لشکری با اشاره به اینکه روحانی در بحث سیاست خارجی توانست برجام را به فرجام تبدیل و سایه شوم جنگ و تحریم را از کشور دور  کند گفت:وی با برقراری تعامل با کشور های دنیا و همسایه پیام صلح و دوستی را به جهان ارسال کرد.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه رئیس جمهور با برنامه‌ها و صحبتهای سنجیده توانست جایگاه خوبی برای ایران فراهم و با تحریم‌های موجود ثبات اقتصادی در کشور ایجاد  کند، خاطرنشان کرد:دولت موفق شد سودهای بانکی را متعادل کرده،پولهای بلوکه شده را به کشور بازگرداند و همه اینها را می توان از دلایل پیروزی دکتر روحانی در انتخابات عنوان کرد.

دبیر حزب مردم سالاری گیلان اظهار داشت:مجریان انتخابات تلاش‌های زیادی داشتند،اما ضعف هایی هم دیده شده است.

وی ضعف عملکرد مدیران در برخی شهرستانها و بخش ها را از دلایل افزایش تعداد آرای رقیب دانست و افزود:باید در این خصوص بازنگریی انجام شود.

لشکری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری و فصل الخطاب خواندن حضور مردم از جانب ایشان ،وجود فضای آرام انتخابات را باعث حضور حداکثری مردم دانست و تصریح کرد:همزمانی انتخاب شورای اسلامی شهر و روستا با ریاست جمهوری از دیگر دلایل افزایش حضور حداکثری مردم در انتخابات بود.

رییس دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گیلان گفت:یکی از مهمترین کارهایی که در دولت روحانی صورت گرفت،توجه ویژه به احزاب بود به طوری که احزاب توانستند به صورت آزادانه جلساتی برگزار کنند و همین امر موجب افزایش هوش سیاسی  و مشارکت مردم در عرصه های سیاسی و انتخابات شد.ودر واقع انتخابات بهار احزاب است واین به معنی این نیست که فقط در ایام انتخابات احزاب فعال هستند،بلکه احزاب باید بتوانند در طول سال در تمامی عرصه های سیاسی،اجتماعی،اقتصادی و……خود را نشان دهند.

این فعال سیاسی حضور چهره های شاخص احزاب را در سراسر کشور برای سخنرانی موجب تقویت و رشد احزاب دانست و بیان داشت:دبیرکل حزب مردم سالاری در ایام انتخابات در 22 استان برای سخنرانی رفت و در بین مردم حاضر شد.

رابط احزاب ستاد ائتلاف دوازدهم گیلان با بیان اینکه امیدواریم در دور دوم چهار ساله ریاست جمهوری روحانی یارانه احزاب مثل دوره اصلاحات پرداخت شود گفت:امیدواریم تمام تشکلها و گروهها مواردی همسو برای تقویت فعالیت احزاب داشته باشند تا این امر موجب شکوفایی بیشتر احزاب در کشور و استان گیلان شود.

لشکری با اشاره به اینکه دفتر حزب مردم سالاری در تمامی شهرستانهای استان گیلان فعال است گفت:این دفاتر در پیروزی دکتر روحانی و لیست امید در شورای شهر و روستا به ایفای نقش پرداختند.

وی با تاکید بر اینکه انتظار می رود در دولت دوازدهم مدیرانی انتصاب شوند که تعامل خوبی با مردم و احزاب داشته باشند اظهار کرد:مدیرانی که عملکرد ضعیف داشته اند باید با افراد بهتر جایگزین شوند و همچنین از مدیرانی که عملکرد خوب و مثبتی داشتند در جلسات و رسانه ها تقدیر شود.

دبیر حزب مدم سالاری گیلان با بیان اینکه تا کنون 500 نفر برای عضویت در این حزب ثبت نام کرده اند افزود:احزاب اصلاح طلب برنامه های خوبی را برای تداوم عضوگیری و گسترش فعالیت در نظر گرفته اند.

لشکری برگزاری کنگره ها و همایش ها،اردوهای تابستانی،افطاری ماه مبارک رمضان و موضع گیری هادر چهار چوب احزاب را گواه کارنامه مثبت حزب مردم سالاری دانست و اظهارکرد:امیدواریم با فعالیت های خوب شورای اجرایی دبیران این حزب در سراسر استان،حزب مردم سالاری حزب فراگیری در کشور و استان گیلان باشد.