در نود و پنجمین جلسه علنی شورای شهر رشت به ترتیب موسوی روزان، محمدواثق کارگرنیا و محمود باقری به عنوان ناطقین از قبل ثبت‌نام کردند که محمود باقری در زمان مقرر برای نطق حاضر نشد.

ندای گیلان:در نود و پنجمین جلسه علنی شورای شهر رشت به ترتیب موسوی روزان، محمدواثق کارگرنیا و محمود باقری به عنوان ناطقین از قبل ثبت‌نام کردند که محمود باقری در زمان مقرر برای نطق حاضر نشد.

در نود و پنجمین جلسه علنی شورای شهر رشت، سیدرضا موسوی‌روزان به عنوان نخستین ناطق پیش از دستور گفت:  مساله زمین‌های نسقی موضوع بسیار مهمی است که باید بدان بسیار توجه کنیم  زیرا اگر قرار باشد صاحب زمین‌های نسقی بدون نظارت شهرداری بصورت غیرمجاز ساخت‌وساز کنند و نهایتاً شهرداری منطقه پرونده‌هایی که از هیچ اصول فنی و شهرسازی برخوردار نبوده برای تعیین تکلیف به ماده 100 بفرستد و رای تخریب بگیرد و همه فکر کنند که وظیفه خود را انجام داده‌اند، حقیقتاً ظلم به مردم شهر، ظلم به زیبایی شهر و ظلم به شهرداری است که وقت و نیروی خود را صرف اموری می‌کند بدون اینکه چیزی عایدش شود.

وی ادامه داد: ما نباید نسبت به  قرارداد 9 میلیاردی شرکت سبلان خودرو بی‌تفاوت باشیم مگر ما نظارتی در شهرداری نداریم؟ آیا تخلفی نمی‌بینیم؟ واقعاً تخلفی آشکارتر از اینکه قرارداد 9 میلیاردی بسته شود و صفحه اول یک امضاء و صفحات بعد چند امضاء داشته باشد.

موسوی‌روزان با اشاره به اینکه هنوز حتی یک لاستیک اتوبوس‌های خریداری شده به شهرداری رشت تحویل داده نشده است افزود: چطور ممکن است برای کار کارشناسی در خرید اتوبوس، معاونت حمل و نقل و ترافیک و رییس سازمان اتوبوسرانی در جریان قرار نگیرند و مسئولین ذیربط در جریان نباشند، مگر اتوبوس‌ها برای سازمان اتوبوسرانی خریداری نشده‌اند.

وی با بیان اینکه قرارداد امضاء شده با متن اولیه تهیه شده حقوقی 100 درصد متفاوت بوده است، خاطرنشان کرد:  یک میلیارد و 850 میلیون تومان به شرکت سبلان خودرو پرداخته شد و تمامی مراحل خرید اتوبوس پنهان و محرمانه صورت گرفته و افرادی برای کار کارشناسی رفته‌اند که اصلا ربطی به این موضوع نداشته‌اند .

موسوی‌روزان تاکید کرد: باید افرادی که در این قرارداد دخالت داشته‌اند و از این اقدام حمایت کردند را شناسایی کنیم و مورد بازخواست قرار دهیم .

نکته دیگری که موسوی‌روزان در نطق خود بدان اشاره کرد درخصوص 27 نفر از نیروهایی بود که قرار بود به پست آتش‌نشانی منتقل شوند.

وی در ادامه درخصوص بازگشت نیروهای آتش‌نشانی نیز افزود: در دوران گذشته در زمانی که دکتر ثابت‌قدم شهردار رشت بود تعدادی از فرزندان شهید و جانباز جذب آتش‌نشانی شدند که براساس شرایط ویژه خانوادگی به سایر بخشهای شهرداری انتقال داده شدند اکنون به جهت کمبود نیروی آتش‌نشان قرار است که تعدادی از فرزندان شهید به آتش‌نشانی منتقل شوند که تقاضا دارم جلوی این موضوع گرفته شود و این عزیزان به پست و جایگاه‌های اصلی خود باز گردند.

وی تصریح کرد: اگرچه سازمان آتش‌نشانی به شدت نیاز به نیرو دارد، اما برنامه‌ریزی‌هایی صورت گیرد که این نیروها از طریق دیگر تامین گردد.

وی همچنین با بیان اینکه مردم ما بزرگترین علت عقب افتادگی شهر را اختلاف می‌دانند، متذکر شد: آنهایی که بر طبل اختلاف می‌کوبند، مورد تنفر مردم قرار می‌گیرند چرا که مردم دوست دارند اعضای شورا و مدیران شهرداری در کنار هم باشند.

در ادامه محمدحسین واثق کارگرنیا به عنوان دومین ناطق پیش از دستور این جلسه نیز افزود: یکی از پروژه‌هایی که در جلسات کمیسیون حمل و نقل و ترافیک در سال نخست و دوم بطور جد مورد پیگیری بوده بحث کارتهای هوشمند، جهت پرداخت‌های الکترونیکی خدمات شهروندی برای شهروندان این شهر بوده است.

کارگرنیا با بیان اینکه متاسفانه تاکنون اقدام موثری در این زمینه صورت نگرفته، تصریح کرد: از ریاست محترم شورا تقاضا دارم با توجه به اینکه پروژه ترافیکی است، هرچه سریعتر با قید فوریت به بررسی این موضوع بپردازند .

در این جلسه شورا همچنین از امین قاسمی‌پور قهرمان بوکس گیلانی و سرپرست هیات بوکس گیلان که از نیروهای آتش‌نشانی شهر رشت نیز است از سوی اعضای شورای شهر رشت تقدیر به‌عمل آورده شد.