پنجشنبه وزیر دفاع روسیه و وزیر جنگ اسرائیل در مسکو با هم دیدار و مذاکره خواهند کرد. یک مقام ارشد اسرائیلی با صراحت گفته که از نظر تل‌آویو، فقط مستقر نبودن نیروهای ایرانی در مرزهای مشترک کافی نیست.

به گزارش ندای گیلان به نقل از نووستی، کانال دوم تلویزیون اسرائیل به نقل از مقام ارشد این رژیم اعلام کرد که تل‌آویو با استقرار ارتش سوریه در مرزهای شمالی موافقت کرده که این توافق با میانجی‌گری روسیه حاصل شده است.

به گفته این مقام اسرائیلی، به موجب این توافق، «نیروهای ارتش سوریه در مواضعی در مرزهای مشترک با اراضی اشغالی مستقر می‌شوند و نباید نیروهای ایرانی و حزب‌الله لبنان در آنجا حضور داشته باشند».

این منطقه نزدیک به خط برخورد اسرائیل- سوریه است و جزو مناطق کاهش تنش محسوب می‌شود که در سال گذشته روسیه، ایالات متحده و اردن درباره آن توافق کردند.

روز گذشته، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که فقط نیروهای ارتش سوریه می‌توانند در مرزهای مشترک این کشور با اردن و اراضی اشغالی مستقر شوند.

اردن نیز دوشنبه اعلام کرد که در مورد وضعیت جنوب سوریه با آمریکا و روسیه در حال رایزنی است و همه بر ضرورت حفظ آتش‌بس تاکید کرده‌اند که اجرای آن که در سال گذشته آغاز شد، باعث کاهش درگیری‌های مسلحانه در منطقه شده است.

در همین راستا، روز پنجشنبه وزیر دفاع روسیه و وزیر جنگ اسرائیل در مسکو با هم دیدار و مذاکره خواهند کرد. یک مقام ارشد اسرائیلی با صراحت گفته که از نظر تل‌آویو، فقط مستقر نبودن نیروهای ایرانی در مرزهای مشترک کافی نیست.