فرماندار تالش گفت: تمام فعالیت های انجام شده و برنامه ریزی های صورت گرفته در همه ی زمینه های عمرانی ، سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی باید با نگاه پدافند غیر عامل بررسی ، تصمیم گیری و در نتیجه اجرا شود .

به گزارش ندای گیلان از تالش،علی فتح اللهی در همایش پدافند غیرعامل که با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استان گیلان در سالن معارج ارشاد این شهرستان برگزار شد  اظهار کرد : خوشبختانه در چند سال اخیر واژه پدافند غیر عامل جایگاه و معنای اصلی خود را در جامعه یافته است و تاثیری گذاری این امر مهم و کلیدی چه در بحث های عمرانی و اقتصادی و چه در بحث سیاسی و فرهنگی بر کسی پوشیده نیست .

فرماندار تالش افزود : پدافند غیر عامل در مفهوم واقعی خود برای ما به معنای رسیدن به درجه ی خود اتکایی و استقلال و همچنین توجه به اقتصاد مقاومتی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری می باشد .

فتح اللهی به بحث خود اتکایی کشور  اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به شرایط بین المللی می توان گفت کشور ایران خوشبختانه از نظر وضعیت امنیتی سرآمد بسیاری از کشورهای جهان و منطقه است .

فرماندار تالش افزود:باید توجه داشته باشیم که در آینده و حتی هم اکنون با کارشکنی ها و سنگ اندازی های بسیاری از نگاه های بین المللی مواجه بوده و هستیم که در این وضعیت اهمیت پدافند غیر عامل و تاثیر گذاری روز افزون آن در همه مسایل سرزمینی بیش از پیش روشن می شود .

وی تاکید کرد:  تمام فعالیت های انجام شده و برنامه ریزی های صورت گرفته در همه ی زمینه های عمرانی ، سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی باید با نگاه پدافند غیر عامل بررسی ، تصمیم گیری و در نتیجه اجرا شود .

در ادامه امیر مرادی مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری گیلان  در این همایش گفت :  دانستن اصول و مبانی پدافند غیر عامل بسیار مهم و ضروری است و بر همه ما لازم است که با اصول و مبانی پدافند غیر عامل آشنایی داشته باشیم .

مرادی افزود : هدف پدافند غیر عامل جلوگیری از خسارت احتمال است و از همه نهادها و ادارات انتظار می رود همکاری و  تعامل لازم در جهت فرهنگ سازی این مقوله در سطح جامعه داشته باشند .