رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان این که 20 سال به عمر گیلانی ها اضافه شده ، اظهار کرد: امید به زندگی مردم استان در ابتدای انقلاب 54 سال بود اما اکنون به 74 سال رسیده است.

به گزارش ندای گیلان،شاهرخ یوسف زاده چابک روز چهارشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی گیلان مدیریت پسماند بیمارستانی را حائز اهمیت دانست و افزود: سال گذشته تمام زباله های عفونی بیمارستانی در استان امحاء شد.
وی با اشاره به زمینی در منطقه سراوان و انباشت یکهزار تن زباله عفونی در آن در مدت بیش از 10 سال خاطر نشان کرد: با اقدامات انجام شده تمام زباله های عفونی در این منطقه نیز امحاء شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان با بیان این که تصفیه خانه بیمارستانی در 19 بیمارستان استان در حال ساخت است، اظهار کرد: تا پایان سال جاری بیشتر این تصفیه خانه ها به بهره برداری می رسد.
یوسف زاده چابک با تاکید بر ضرورت توجه به مسایل زیست محیطی خاطر نشان کرد: همه بایستی در این رابطه همکاری های لازم را داشته باشیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان در ادامه با تشریح چالش های این دانشگاه اظهار داشت: فرسودگی بیمارستان ها از چالش های امروز دانشگاه است.
وی خاطر نشان کرد: رشت برخلاف مراکز استان های دیگر ، از بیمارستان جامع که همه تخصص ها را در خود داشته باشد، برخوردار نیست و این مهم نیز یکی دیگر از چالش های دانشگاه علوم پزشکی گیلان است.
وی با اشاره به توجه دانشگاه علوم پزشکی گیلان به اورژانس بیمارستانی اضافه کرد: حق مردم نیست که در بخش اورژانس با شرایط بد خدمات دریافت کنند، زیرا احتمال آسیب دیدن بیمار وجود دارد و ایمنی بیمار برای ما مهمتر از هر چیز دیگر است.
یوسف زاده چابک با بیان این که در زمان حاضر اورژانس بیمارستانی در بیمارستان های رازی، حشمت و پورسینا با شرایط ویژه در حال ساخت است، خاطر نشان کرد: اورژانس بیمارستان پورسینا در دو سه ماه آینده راه اندازی می شود.
وی با اشاره به شروع ساخت 10 کلینیک ویژه در شهرستان های رودسر، لنگرود، لاهیجان، آستانه اشرفیه، فومن، رشت، صومعه سرا، تالش و آستارا اضافه کرد: این کلینیک ها از 20 تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان در ادامه با بیان این که 20 سال به عمر گیلانی ها اضافه شده ، اظهار کرد: امید به زندگی مردم استان در ابتدای انقلاب 54 سال بود اما اکنون به 74 سال رسیده است.
وی توجه به پیشگیری از بیماری های غیرواگیر با توجه به افزایش طول عمر را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد:مهمترین عامل پیشگیری از بیماری های غیرواگیر داشتن سالمندی با نشاط ، رژیم غذایی مناسب و بهبود سبک زندگی است.
یوسف زاده چابک با تاکید بر ضرورت توجه به نشانگرهای تغذیه خاطر نشان کرد: بسیاری از محصولات از نشانگر های راهنمای تغذیه ای ( برخورداری از میزان نمک، شکر و اسیدهای چرب ترانس) برخوردارند بنابراین توجه مردم به این نشانگرها برای داشتن تغذیه ای مناسب حائز اهمیت است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان با بیان این که هیچ موردی از زیرمیزی بیمارستانی به ما گزارش داده نشده ، اظهار کرد: مردم در صورت مشاهده چنین مواردی و یا سایر تخلفات مربوط به دانشگاه با 190 تماس بگیرند.
وی با اشاره به بکارگیری بانوان در پست های مدیریتی خاطر نشان کرد: در زمان حاضر حدود 20 نفر از بانوان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان در بخش های مختلف مدیریتی بهره گرفته شده است.
یوسف زاده چابک با اشاره به تدوین نقشه استراتژی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان تصریح کرد: ما برای 10 سال آینده این نقشه را آماده کرده ایم و برخورداری از نقشه به این معنی نیست که مسیر را طی کرده و به نتیجه رسیده ایم اما اطمینان داریم که مسیر را درست انتخاب کرده ایم.ایرنا