نشستی در خصوص کاداستر ادارات دولتی به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان صبح امروز برگزار شد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان در این نشست تصریح کرد: اجرای طرح کاداستر یا حد نگاری از مطمئن ترین شیوه های تثبیت مالکیت است.

وی با بیان اینکه عرصه های طبیعی و دولتی بر اساس ماده 9 و 11 قانون حدنگاری مصوب سال 93 باید تعیین تکلیف شوند اظهار داشت: تمامی دستگاه ها مکلف هستند دارایی و اموال غیرمنقول خود را به سازمان ثبت اسناد جهت صدور سند مالکیت اعلام کنند.

رئیس شورای قضایی استان با اشاره به اینکه طرح کاداستر در جهت کوتاه کردن دست سودجویان، زمین خواران و غارتگران و مانع از حاشیه نشینی و تصرفات غیرقانونی و جلوگیری از تغییر کاربری های غیر قانونی  است گفت: با این ظرفیت قانونی مدیران باید هرچه سریع تر ضمن اعلام اموال سازمان خود در جهت صدور اسناد دفترچه ای به تک برگی نیز اقدام نمایند.

وی در پایان به تمامی دستگاه های دولتی هشدار داد مدت زمان دو ماه فرصت دارند تا عرصه های دولتی خود را جهت حد نگاری و صدور سند به ثبت اسناد معرفی نمایند.

احمدآقایی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان نیز اظهار داشت: مدیرانی که نسبت به انجام تکالیف قانونی خود اقدامی نکنند مرتکب ترک فعل شده و با آنان در چارجوب قانونی برخورد خواهد شد.