نشست شورای قضایی استان به ریاست رئیس کل دادگستری استان گیلان صبح امروز در اداره کل ثبت اسناد و املاک گیلان برگزار شد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، نشست شورای قضایی استان به ریاست اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان در اداره کل ثبت اسناد و املاک گیلان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر تصریح کرد: این انقلاب با خون شهیدان آبیاری شده است و نباید از شهیدان فاصله بگیریم و در انجام وظایف خود کوتاهی کنیم.

وی با تقدیر و تشکر از زحمات کارمندان و مدیران اداره ثبت اسناد استان اظهار داشت: به‌رغم تمامی تلاش‌ها هنوز با هدف‌گذاری اداره ثبت و برنامه عملیاتی قوه قضائیه فاصله داریم و نیل به این اهداف نیازمند یک حرکت جهادی و انقلابی است.

رئیس شورای قضایی استان با اشاره به اینکه یکی از معضلات دستگاه قضایی افزایش حجم ورودی پرونده به محاکم است گفت: اگر برای کاهش پرونده تمهیداتی اندیشیده نشود در آینده با بحران روبرو خواهیم شد.

وی در ادامه با بیان اینکه فرآیند قانون‌گذاری در کشور ما طولانی و تغییر قانون بسیار دشوار است افزود: باید از ظرفیت‌های قانونی موجود در راستای پیشبرد اهداف سازمانی بهره برد.

این مقام ارشد قضایی بیشترین موضوع پرونده‌های استان را نداشتن اسناد زراعی عنوان کرد و ابراز داشت: ارزش افزوده اراضی در استان‌های شمالی بالاست و مشکل‌عدم سند، اختلافات زیادی را رغم زده است.

وی اجرای قانون حد نگار را یکی از راهکارهای کاهش پرونده‌های قضایی و نسخه شفا بخش کنترل ورودی محاکم برشمرد و خاطر نشان کرد: سند دار کردن اراضی کشاورزی مانع خرد شدن اراضی و تغییر کاربری آن خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی با بیان اینکه تثبیت مالکیت از مهم‌ترین محورهای سند تحول قضایی است اظهار داشت: همه مدیران و سازمان‌ها باید برای اجرایی شدن قانون حدنگار به اداره ثبت اسناد کمک کرده و در این راستی از هیچ کوششی دریغ نکنند.