. مشخص است که این مجموعه برای منافع جناحی خود منافع ملی را قربانی می‌کنند و تلاش می‌کنند در مقطع انتخابات مجلس٬ با سوءاستفاده از این فضا افکار عمومی را گمراه کرده و از آب گل‌آلود ماهی بگیرند.

علی تاجرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به انتقاد‌های تندی که اخیرا علیه مذاکره‌کنندگان کشورمان صورت می‌گیرد، عنوان کرد: این حملات از ابتدا نیز قابل پیش‌بینی بود٬ در حالیکه به اعتراف بسیاری از رسانه‌های بین‌المللی این توافق٬ دستاورد بزرگی برای دولت روحانی محسوب می‌شود.

وی افزود: تصویب توافقنامه در شورای امنیت سازمان ملل آن هم با رای قاطع اعضای آن، نشان می‌دهد تیم مذاکره‌کننده کشورمان کار خود را به نحو شایسته انجام داده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه عمده تحریم‌ها به مسائل هسته‌ای بازمی‌گشت، گفت:‌ البته بخشی از تحریم‌های تسلیحاتی مربوط به گذشته بود و ارتباطی به موضوع هسته‌ای نداشت.

وی با تاکید بر اینکه دولت با انجام این توافق، توانست آرامش را به مردم بازگرداند، گفت: قطعا این آرامش در نوع نگرش مردم به دولت در آینده نیز تاثیرگذار خواهد بود. 12 سال است که این مردم با مقوله‌ مذاکرات، تحریم‌ها و قطعنامه درگیر هستند. این دولت توانسته چنین مسئله‌ای را به نحو شایسته حل کند.

تاجرنیا خاطرنشان کرد: آنها که امروز با تحریم‌ها مخالفت می‌کنند٬ بیش از مردم می‌دانند چقدر به این توافق نیاز داشتیم؛ آن هم در شرایطی که هر اتفاقی می‌توانست فشار بیشتر تحریم‌ها را در پی داشته باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب یادآور شد: خوشبختانه ایستادگی تیم مذاکرات و حمایت‌های رهبری شرایطی را ایجاد کرد که امروز بتوانیم از دستاوردهای یک توافق خوب صحبت کنیم. گام بعدی در این مسیر رضایتمندی مردم و تمایل بیشتر آنها به دولت یازدهم است طبیعی است که در این راستا حجم فشارها به دولت روحانی هم بیشتر خواهد شد و دلواپسان از ترس اقبال مردم به دولت که روز به روز بیشتر می‌شود٬ تلاش می‌کنند این توافق را در اذهان و افکار عمومی مسئله‌دار نشان دهند.

وی افزود: در گذشته اگر جریانی موضعی را اتخاذ می‌کرد که دشمنان ما از آن حمایت می‌کردند، همین دلواپسان امروز از آنها به عنوان جریان ضدانقلاب یاد می‌کردند و به آنها برچسب اتهامات مختلف را می‌زدند٬ اما امروز برای این آقایان مهم نیست که در نقد مذاکرات و توافق صورت گرفته٬ حرف‌هایشان با دشمنان ما همسو شده است.

تاجرنیا در پایان تاکید کرد:‌ چطور ممکن است کسی ادعای ولایتمداری داشته باشد٬ اما تیم مذاکره‌کننده‌ای را بارها مورد حمایت رهبری قرار گرفته است٬ با اتهامات خود زیر سوال ببرد. مشخص است که این مجموعه برای منافع جناحی خود منافع ملی را قربانی می‌کنند و تلاش می‌کنند در مقطع انتخابات مجلس٬ با سوءاستفاده از این فضا افکار عمومی را گمراه کرده و از آب گل‌آلود ماهی بگیرند.