رئیس کمیسیون عمران شورای شهر رشت گفت: در طرح جامع شهر رشت پهنه های تجاری، آموزشی، مسکونی و... در نظر گرفته می شود و فرضا ممکن است به یک قطعه زمین که مالک شخصی دارد کاربری آموزشی اختصاص داده شود و در این صورت دستگاه دولتی متولی آموزش باید نسبت به خرید و ایجاد مراکز آموزشی در آن اقدام کند.
به گزارش ندای گیلان،رئیس کمیسیون عمران شورای شهر رشت  با اشاره به طرح جامع شهر رشت اظهار کرد: در طرح جامع شهر رشت پهنه های تجاری، آموزشی، مسکونی و… در نظر گرفته می شود.
احمد رمضانپور با بیان اینکه در این طرح برای اراضی که مالکین شخصی یا دولتی دارند کاربری هایی در نظر گرفته می شود افزود: به عنوان نمونه ممکن است به یک قطعه زمین که مالک شخصی  دارد کاربری آموزشی اختصاص داده شود و در این صورت دستگاه دولتی متولی آموزش باید نسبت به خرید و ایجاد مراکز آموزشی در آن اقدام کند.
وی با تاکید بر اینکه دستگاه دولتی نیاز و عدم نیاز خود را باید طی مدت ۱۸ ماه به شهرداری اعلام کند بیان کرد: بر اساس قانون  در صورتی که پس از ۱۸ ماه دستگاه متولی نسبت به خرید ملک مورد نظر اقدام نکرد مالک می تواند نسبت به خرید و فروش و ساخت و ساز بر اساس کاربری اقدام کند.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر رشت با اشاره به تعیین تکلیف اراضی این چنینی در  رشت تصریح کرد: مالکین زمین هایی که چنین وضعیتی دارند دچار سردرگمی هستند و باید با رفع این مشکل از سلب اعتماد شهروندان نسبت به شورا و شهرداری رشت جلوگیری شود.
رمضانپور با بیان اینکه این اراضی ممکن است اندوخته اشخاص طی سالیان طولانی از گذشت عمرشان باشد گفت: به منظور رفع این مشکل قصد داریم به تمامی دستگاه هایی که بر اساس طرح جامع و تغییر کاربری برخی از اراضی در اختیار آنها قرار گرفته است اطلاع داده شود تا در اسرع وقت نسبت به تعیین تکلیف اراضی مورد نظر اقدام کنند و در صورت نیاز و عدم نیاز به اراضی ، موضوع را به شهرداری اطلاع داده تا شهرداری پس از آن نسبت به تعیین تکلیف زمین های مورد نظر اقدام کرده و از بلاتکلیفی طولانی مدت مالکین آن ها جلوگیری شود.
وی به برگزاری جلسه ای مشترک فی مابین کمیسیون عمران شورای شهر رشت و اداره راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت: در این جلسه مباحث مربوط به تغییر کاربری و کمیسیون ماده پنج بررسی می شود و امیدواریم با این اقدامات روند صدور پروانه ساخت و ساز تسهیل شود.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر رشت با ابراز گلایه از وضعیت پروژه بازآفرینی خواهر امام رشت افزود: متاسفانه وضعیت این پروژه  چندان رضایتبخش نیست و مبلمان شهری و طراحی در آن می توانست بهتر انجام شود.
رمضانپور با اشاره به اینکه مصالح به کار رفته در این پروژه در ذوق می زند بیان کرد: پیشنهاد می کنم با تشکیل کارگروهی  در اسرع وقت نسبت به رفع معایب در پروژه بازآفرینی محله خواهر امام رشت اقدام شود و قصد داریم با این اقدام نارصایتی ها برطرف و کسب و کار در آن منطقه رونق بگیرد.
وی به ارائه خدمات شهرداری رشت به صورت الکترونیکی اشاره کرد و گفت: شهرداری رشت در حال حاضر حدود ۱۴۰ خدمت مختلف به شهروندان ارائه می کند و یقینا ارائه خدمات شهرداری به صورت الکترونیک، رضایت شهروندان را به همراه دارد و این امر باید هر چه سریعتر اجرایی شود.