معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ،گفت: تغذیه مناسب از ۳۰ تا ۵۰ درصد از انواع بیماری ها چون سرطان ها و بیماری قلبی و عروقی جلوگیری می کند.

به گزارش ندای گیلان،آبتین حیدرزاده شامگاه امروز(دوشنبه، ۲۲ دی) در گفتگو با خبرنگاران در خصوص طرح بسیج ملی تغذیه اظهار کرد: با رعایت الگوهای غذایی می توان از انواع بیماری ها جلوگیری کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه دو نوع تغذیه غذایی در جهان رواج دارد گفت: رژیم غذایی مدیترانه ای و رژیم غذایی اروپایی و آفریقایی از این نوع رژیم هاست.

وی با بیان اینکه رژیم غذایی مدیترانه ای بدون الکل از بروز انواع بیماری جلوگیری می کند اذعان کرد: شیوه های غذایی در هر جامعه ای تبدیل به فرهنگ می شود و خوراک و رژیم غذایی هر ملتی متفاوت است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: رژیم تغذیه ای مدیترانه در مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا بسیار حائز اهمیت است و ایمنی بدن را افزایش می دهد.

حیدرزاده تصریح کرد: بدن از نظر تغذیه ای نیازهای پیچیده ای دارد که درک آن نیاز به تخصص دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطر نشان کرد: تغذیه مناسب از ۳۰ تا ۵۰ درصد از انواع بیماری ها چون سرطان ها و بیماری قلبی و عروقی جلوگیری می کند.

وی اضافه کرد: در بسیج ملی تغذیه سالم، آموزش های لازم رژیم غذایی داده می شود.

حیدر زاده با تاکید بر اینکه از غذاهای فست و فودی استفاده نکنید خاطرنشان ساخت: بسیاری از این غذاها دارای نگهدارنده هستند که خود عامل بروز سرطان ها در جامعه است.‌
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد : با توسعه تغذیه سالم از مرگ و میرهای زود رس بر اثر انواع بیماری ها جلوگیری می شود.