هفته‌نامه «الکون» چاپ مصر در تاریخ سوم دسامبر 1925 در صفحه اول خود زیر عنوان «آل‌سعود زیارت گاههای صحابه را تخریب کرد»، نوشت که تخریب آثار صحابه و اهل بیت در مکه و مدینه موجی از اعتراض و انزجار در سراسر جهان اسلام به دنبال داشت.

به گزارش “ندای گیلان” به نقل از «العالم»، هفته‌نامه «الکون» چاپ مصر در تاریخ سوم دسامبر 1925 در صفحه اول خود زیر عنوان «آل‌سعود زیارت گاههای صحابه را تخریب کرد»، نوشت که تخریب آثار صحابه و اهل بیت در مکه و مدینه موجی از اعتراض و انزجار در سراسر جهان اسلام به دنبال داشت.

این نشریه در زیر تیتر اصلی خود نوشت که عبدالعزیر (پادشاه عربستان) ضمن تظاهر به عذرخواهی، مردان خود را به اقدام در این زمینه (تخریب زیارتگاه‌های اهل بیت) متهم کرد.

این هفته‌نامه مصری می‌نویسد که به دنبال انتشار اخباری مبنی بر تخریب آثار اسلامی در مکه و مدینه توسط وهابیون، یک هیات ایرانی به ریاست جعفرخان ضمن حضور در مکه و مدینه از نزدیک آثار تخریب‌شده را مورد بازدید قرار داد.

این نشریه عکس‌هایی از هیات ایرانی و سرپرست آنان جعفرخان منتشر کرده است.

در ادامه مطلب الکون آمده است: پس از اینکه هیات ایرانی اعلام کرد که قبور مطهر حضرت خدیجه (س) و حضرت آمنه (س) و تعدادی از صحابه و اهل بیت به صورت کامل تخریب شده است، پادشاه عربستان مراتب عذرخواهی خود را به رئیس هیات ایرانی تقدیم کرد.

این نشریه ضمن پیش‌بینی گسترش اعتراض‌ها در جهان اسلام به این حرکت وهابیون آل سعود، به نگرانی جهان اسلام از احتمال تخریب ضریح مطهر پیامبر گرامی اسلام (ص) اشاره کرده است.

این هفته‌نامه همچنین ضمن انتشار تصاویری آثار اسلامی مکه و مدینه قبل و بعد از تخریب نوشت که این تصاویر جنایت آل‌سعود در این زمینه را ثابت می‌کند.

تخریب بقیع (1) تخریب بقیع (2) تخریب بقیع (3) تخریب بقیع (4) تخریب بقیع (5) تخریب بقیع (6) تخریب بقیع (7) تخریب بقیع (8) تخریب بقیع (9) تخریب بقیع (10) تخریب بقیع (11) تخریب بقیع (12) تخریب بقیع (13) تخریب بقیع (14)