ندای گیلان:حمیدرضا عراقی مدیرعامل شرکت ملی گاز با اشاره به اینکه تا کنون بسیاری از کشورها جهت ورود و سرمایه گذاری در ایران تقاضای خود را اعلام کرده اند، گفت: طی چند روز اخیر در خواست هایی از جانب آلمان داشته ایم و در ماه آینده نیز با فرانسوی‌ها قرار  ملاقات داریم اما هنوز هیچکدام […]

ندای گیلان:حمیدرضا عراقی مدیرعامل شرکت ملی گاز با اشاره به اینکه تا کنون بسیاری از کشورها جهت ورود و سرمایه گذاری در ایران تقاضای خود را اعلام کرده اند، گفت: طی چند روز اخیر در خواست هایی از جانب آلمان داشته ایم و در ماه آینده نیز با فرانسوی‌ها قرار  ملاقات داریم اما هنوز هیچکدام به قرارداد و نتیجه منجر نشده است .

وی افزود: سرمایه گذاران خارجی در بخشهای مختلف از جمله خطوط انتقال ، فاینانس و یوزانس بحث میکنند و بیشتر در حال بررسی هستند که در چه جاهایی امکان سرمایه گذاری برایشان وجود دارد .

معاون وزیر نفت در امور گاز اظهار داشت: ما 10 تا 20 ویژگی کوچک و بزرگ را برای سرمایه گذاری خارجی تعریف کرده ایم که هر کدام لاین و پکیج خاص خود را دارد.

وی در خصوص نوع قراردادها و مباحث حقوقی آنها توضیح داد: نوع قراردادها با سرمایه گذاران خارجی باید طبق قانون سرمایه گذاری داخلی که مصوب مجلس ششم بوده و قانون مترقی نیز هست ، باشد .

وی ادامه داد: البته نوع قراردادها فرق می‌کند اگر شرکتی بخواهد در داخل کشور استمرار داشته باشد باید شرکت داخلی ثبت کند که تمام سرمایه نیز می‌تواند خارجی باشد لذا باید تابع قانون کشور باشد و زمانی که بخواهد یوزانس ، فاینانس و خط صادراتی بدهد ویژگیهای قرارداد متفاوت خواهد بود .

عراقی خاطر نشان کرد: سرمایه گذاری در ایران و ویژگی قراردادها ، اطمینان بازگشت سرمایه و سود سرشار انگیزه‌های زیادی برای خارجیها جهت سرمایه گذاری در ایران ایجاد می‌کند .