فرماندار رضوانشهر بر ضرورت تشدید اهرم نظارتی ویژه نوروز 94 در این شهرستان تاکید کرد.

لوگوبه گزارش ندای گیلان به نقل از فارس، حمیدرضا امام‌پناهی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیلات سفر نوروزی و کارگروه عفاف و حجاب این شهرستان با تسلیت ایام فاطمیه (س) و با تبریک پیشاپیش سال جدید، اظهار کرد: مسئولان برای استفاده بهتر و خدمات بیشتر به شهروندان و مسافران تلاش کنند.

فرماندار رضوانشهر از مسئولان شهرستان خواست برای رفاه حال مسافران و شهروندان تدابیر لازم را بیندیشند تا در صورت لزوم با مشکلی برخورد نکنند.

وی با بیان اینکه بازاریان باید در تعطیلات نوروزی مشتری‌مداری کنند، خاطرنشان کرد: بازاریان به مسافران نوروزی خدمات بهتری ارائه دهند.

امام‌پناهی تصریح کرد: مسئولان نظارتی با نظارت‌های خود در ایام نوروز کم‌فروشی و یا گران‌فروشی را کنترل کنند تا با متخلفان اقدام قانونی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در ایام نوروزی چادرهای هلال احمر و اورژانس و نیروهای انتظامی در مسیرها فعال هستند، خاطرنشان کرد: غرفه‌های صنایع‌دستی در ورودی‌های شهرها در ایام نوروزی دایر می‌شود و این غرفه‌ها فرصت مناسبی برای تولیدکنندگان صنایع دستی و معرفی آن به شهرستان رضوانشهر است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان نیز در نشست مذکور با بیان اینکه ستاد هماهنگی سفر با هماهنگی معاون گردشگری و وزیر کشور برگزار می‌شود، گفت: در گیلان این ستاد با ریاست استاندار و در شهرستان‌ها با ریاست فرمانداران تشکیل می‌شود.

حمیدرضا آذرپور با اشاره به اینکه مسئولان تنها برای سفرهای نوروزی زمینه‌ساز نباشند، افزود: مسئولان باید تلاش بیشتری کنند تا مسافران در فصل‌های تابستان و پاییز به گیلان سفر کنند و از مناطق دیدنی و جذاب گردشگری بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه گردشگری یک صنعت فراگیر است تا به صنعت نفت متکی نباشیم، تصریح کرد: صنعت گردشگری در صورتی پیشرفت می‌کند که با همت دستگاه‌های دیگر نیز تلاش شود و این راه مقابله با تحریم است.

این مسئول اخلاق‌مداری را امری انسانی و دین اسلام خواند و یادآور شد: گیلان در رأس اخلاق‌مداری و مهمان‌نوازی قرار دارد.

معاون فرماندار رضوانشهر نیز در نشست مذکور گفت: آداب و رسوم در جامعه و زندگی اجتماعی  می‌تواند فرهنگ و سبک زندگی را تشکیل دهد.

سیاوش عاشورزاده با بیان اینکه فرهنگ و اخلاق‌مداری می‌تواند در جذب گردشگر تاثیر مهمی داشته باشد، اظهار کرد: فرهنگ نشأت گرفته از اسلام و آموزه‌های دینی می‌تواند در جذب گردشگر اثرگذارتر باشد.

وی با اشاره به اینکه در ایام فاطمیه باید در زمینه حجاب و عفاف برنامه‌ریزی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: حق شهروندی از مهم‌ترین بحث جامعه است که باید رعایت شود.