رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با تأکید بر اینکه دشمنان این کشور به دنبال ایجاد بی‌اعتمادی هستند تصریح کرد: آن‌ها به دنبال این هستند که این بی اعتمادی را نه صرفاً نسبت به مسئولین کشور، بلکه نسبت به آحاد جامعه ایجاد کنند تا جایی که دیگر مردم به یکدیگر اعتماد نداشته باشند؛ و ترویج این بی اعتمادی در جامعه خطرناک است.

به گزرش ندای گیلان،کیوان محمدی در پنجاه و چهارمین نشست تخصصی توسعه سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با موضوع “مدیریت بهره‌وری” با تسلیت به مناسبت شهادت سردار رشید اسلام سپهبد سلیمانی اظهار داشت: سردار سلیمانی از دوران جوانی تا آن لحظه که جان به جهان‌آفرین تسلیم کرد، خدمتگزار مردم بود.
وی با یادآوری حضور پرشور مردم در مراسم تشییع این شهید و بیان اینکه در هر جا مردم قدردان زحمات ایشان هستند، تأکید کرد: شهید سلیمانی نماینده یک جریان خاص، جبهه خاص و تفکر خاص نبود و خیلی انسانی می‌اندیشید.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با بیان اینکه بزرگ‌ترین ظلمی که می توان در حق این سردار بزرگ انجام دهیم، این است که ایشان را محدود به یک جریان خاص کنیم، افزود: سردار سلیمانی کسی بود که جانش را در دستش گرفته و نه‌فقط برای ایران، نه‌فقط برای اسلام، بلکه برای دفاع از مظلومان و درراه انسانیت به شهادت رسیده است.
محمدی همچنین با تسلیت سانحه هواپیمای اوکراینی و ناگوار و دل‌آزار خواندن این حادثه گفت: مقارنت این سانحه با شهادت سردار سلیمانی بحث‌برانگیز است .قابل پذیرش نیست در کشوری که طی هشت سال جنگ هیچ هواپیمایی اشتباه شناسایی نمی‌شود، هواپیمای مسافربری با موشک کروز اشتباه گرفته شود.این ماجرایی است که باید راجع به آن بیشتر فکر و بحث صورت بگیرد.
* ترویج بی اعتمادی در جامعه خطرناک است
وی با تأکید بر اینکه دشمنان این کشور به دنبال ایجاد بی‌اعتمادی هستند تصریح کرد: آن‌ها به دنبال این هستند که این بی اعتمادی را نه صرفاً نسبت به مسئولین کشور، بلکه نسبت به آحاد جامعه ایجاد کنند تا جایی که دیگر مردم به یکدیگر اعتماد نداشته باشند؛ و ترویج این بی اعتمادی در جامعه خطرناک است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با اشاره به نظر فراجناحی سردار سلیمانی در خصوص مسائل داخلی اظهار داشت: این که بزرگانی مثل ایشان را از دست می دهیم و اینکه جای این‌ها چه کسانی رویش می‌کنند برای جامعه مبهم است. یکی از هراس‌هایی که در جامعه وجود دارد این است که چه کسی جایگزین سلیمانی که تا دیروز امنیت و آسایش ما را تأمین می‌کرد می شود؛ هرچند سلیمانی های دیگر در کشور وجود دارند.
وی با اذعان به اینکه ما بایستی متوجه باشیم اعتمادمان را به همدیگر از دست ندهیم و همچنین اعتماد به نفسمان را در مقابل قدرت‌های جهانی حفظ کنیم، گفت: تمام تلاش دشمنان ما این است که کشور روز خوش نبیند. طی این ۴۱ سال این اتفاق در زندگی ما بوده و از این به بعد هم این اتفاق خواهد افتاد.
*لزوم تغییر ساختارها در آموزش و پرورش برای رسیدن به بهره وری
محمدی با اشاره به تشییع پرشور شهید سلیمانی توسط مردم ایران تصریح کرد: دشمنان ایران زمانی که مراسم سردار سلیمانی را دیدند شوکه شدند و فکر نمی‌کردند که چنین اتفاقی رخ دهد. مراسم سردار سلیمانی نشان از اتحاد و وحدت دینی جامعه ما به مقام معظم رهبری و مردم با هم بود و صدای یکنواخت و یکپارچه ای از ایران در حوزه اتحاد و پرهیز از اختلاف به دنیا مخابره شد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به موضوع نشست و بیان اینکه متأسفانه کار زیادی در خصوص بهره‌وری در کشور انجام نشده است گفت: انقلاب در تعلیم و تربیت برای رسیدن به بهره وری، نکته‌ای است که در سند آمایش بر آن تأکید شده است.
محمدی خاطرنشان کرد: باید در آموزش و پرورش هم در ساختار فیزیکی محیط های آموزشی و هم در ساختار محتوایی و متون آموزشی یک انقلاب صورت بگیرد، در غیر این صورت چه درزمینه بهره وی و چه در دیگر زمینه ها تحولی صورت نخواهد گرفت.