رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت گفت: پسماند، ترافیک شهری و زیبا سازی فضای سبز از جمله مهمترین دغدغه‌های امروز رشتوندان است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، مسعود عباس نژاد در دیدار با مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان با اشاره به وجود معضلات اجتماعی در شهر رشت، اظهار کرد: جامعه امروز نیازمند امید و آرامش است و رسانه‌ها می‌توانند زمینه امید به آینده را برای جامعه فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه وظیفه اصلی مدیریت شهری رضایت مندی شهروندان است، افزود: پسماند، ترافیک شهری و زیبا سازی فضای سبز از جمله مهمترین دغدغه‌های امروز رشتوندان است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شهری رشت با بیان اینکه امید آفرینی نقش بسزایی در حل مشکلات دارد، گفت: حمایت از اهالی رسانه و آگاهی بخشی به شهروندان رسالت خطیری است که مدیریت شهری باید در این زمینه برنامه داشته باشد.

عباس نژاد با اشاره به اینکه کمیسیون حمل و نقل شورا در نظر دارد، در حوزه خبری به انعقاد تفاهم نامه با خانه مطبوعات بپردازد، اضافه کرد: با این تفاهم نامه تلاش می‌شود از کمک خبرنگاران در حوزه انتقال اخبار و حل بهتر مشکلات شهری استفاده شود.

وی با اشاره به قرارگیری در روزهای آخر سال، افزود: در حوزه پسماند، مدیران شهرداری باید پای کار باشند و تغییر سیمای شهر و جمع آوری زباله‌ها از سطح شهر در اولویت کاری مدیران قرار گیرد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شهری رشت با اشاره به اینکه در ایام نوروز ترافیک و قفل شدن شهر به دغدغه اصلی مردم تبدیل شده است، اضافه کرد: شهروندان در ایام تعطیلات از وسایل نقلیه عمومی جهت تسهیل در عبور و مرور استفاده کنند.

عباس نژاد با تاکید بر اینکه از تمامی امکانات موجود برای رفع مشکلات شهری استفاده خواهیم کرد، گفت: رسانه و خبر در حوزه فرهنگ سازی تأثیر بسیاری دارد و رفع مشکلات و مسائل مربوط به حوزه شهری با همکاری و تعامل هرچه بیشتر رسانه‌ها محقق خواهد شد و ما نیز پذیرای تمامی انتقادات و پیشنهادات توسط رسانه‌های استان هستیم.

حل مشکلات ترافیکی شهر رشت نیازمند فرهنگ سازی و تعامل بین دستگاهی است

«میلاد ابراهیمی» مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان در ادامه این نشست با اشاره به اینکه خانه مطبوعات گیلان می‌تواند در حوزه انتقال مشکلات شهری به کمیسیون حمل و نقل کمک کند، اظهار کرد: خبرنگاران به عنوان پل ارتباطی مسئولین و شهروندان می‌توانند مشکلات شهری را رصد و انتقال دهند.

میلاد ابراهیمی با بیان اینکه حل مشکلات ترافیکی شهر رشت نیازمند فرهنگ سازی و تعامل بین دستگاهی است، گفت: مشارکت اصحاب رسانه در پیشبرد رفع مشکلات شهری تأثیر بسزایی دارد.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران و فعالین عرصه رسانه همواره دغدغه توسعه و پیشرفت مدیریت شهری را داشته‌اند، افزود: رسانه‌ها در آموزش و حل مشکلات می‌توانند ایده پردازی کنند و طرح و پیشنهاد ارائه دهند.

مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان با تاکید بر مشارکت خبرنگاران در بخش‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی خانه مطبوعات، اضافه کرد: تلاش می‌شود فعالین عرصه رسانه در حوزه آموزش‌های ترافیکی کمک رسان دستگاه‌های اجرایی باشند.

دیدار رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شهری رشت با مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان به منظور همکاری مشترک بین کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شهر رشت با خانه مطبوعات گیلان در حوزه رسانه و مشکلات و موانع موجود برای خبرنگاران صورت گرفت.