علیزاده با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید پایه های گردشگری را بعنوان صنعتی جوان مستحکم نموده، به بیان برخی از مراحل تکامل و تسریع در فعالیت های اداره کل میراث فرهنگی استان گیلان از سال92 الی94 پرداخت.

به گزارش ندای گیلان از رشت؛ رضا علیزاده در گفت در تشریح عملکرد خدمات این اداره کل طی فعالیت دولت تدبیر و امید اظهار داشت: آنچه که به وضوح در کارنامه عملکردی دستگاه های اجرایی استان در دولت یازدهم دیده می شود توسعه و رونق اقتصادی است.

وی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید پایه های گردشگری را بعنوان صنعتی جوان مستحکم نموده، به بیان برخی از مراحل تکامل و تسریع در فعالیت های اداره کل میراث فرهنگی استان گیلان از سال92 الی94 پرداخت.

علیزاده از افزایش انگیزه سفر به گیلان خبر داد و گفت: آمار بازديد كنندگان موزه ها و بناهاي تاريخي تحت نظارت این اداره کل در سه سال اخیر رقمی معادل یک میلیونو سی و سه هزار و چهارصد نفر بوده است.

وی تصریح نمود: طی سه سال اخیر مجوزهای لازم برای هتل، هتل آپارتمان، مجتمع های اقامتی، مهمانپذیرها و واحدهای بین راهی صادر و از مرز70 طرح گذر نمود.

این مسئول درخصوص تسهیلات اعطایی بخش گردشگری طی سه سال92 ، 93 و 94 اذعان کرد: طی این مدت 106 طرح مرتبط به بانکهای عامل معرفی گردید که پیش بینی می شود با فعالیت این طرح ها زمینه اشتغال قریب به 1250نفر فراهم شود.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان افزود: درسال92 “47واحد اقامتی و پذیرایی، در سال93 “96واحد اقامتی و پذیرایی ” و در سال 94 قریب280واحد اقامتی و پذیرایی به بهره برداری رسیده است.

علیزاده درخصوص فعالیت های زیرساختی در حوزه های مرتبط با صنعت گردشگری به انجام عملیات زیرساخت منطقه نمونه گردشگری حیران و اجرای آسفالت بخشی از محور دسترسی به این منطقه نمونه اشاره نمود و خاطرنشان کرد: محوطه سازی معابر بین کمپهای حویق، عملیات محصور نمودن طرح شنای ساحل سیمبرخاله رضوانشهر، تکمیل عملیات تامین روشنایی محوطه طرح ساحلی سیمبرخاله پره سر ، احداث 45 متر خط 20 کیلو وات و نصب یک دستگاه ترانس 25 کیلو آمپر جهت برق دار نمودن فاز دو در سیاهکل ، ساخت سرویس بهداشتی مسجد امام علی ارده جان واقع در رضوانشهر و تکمیل بخشی از سرویس بهداشتی جیرنده رودبار بخشی از اقداماتی است که در دولت یازدهم اجرایی شد.

احداث کمپینگ در دو نقطه از رشت ، احداث راه دسترسی به روستای امامزاده ابراهیم ، انجام عملیات سیستم روشنایی ساحل چمخاله و عملیات تکمیل آلاچیق ها و محوطه سازی بین آنها در ساحل چمخاله بخش دیگری از دیگر خدمات اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان در دولت یازدهم بود که علیزاده به آن اشاره کرد.

علیزاده از تعامل با بخش خصوصی و سرمایه گذاران این بخش در گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: توسعه پایدار در همه بخش ها به ویژه گردشگری موجبات سربلندی دولت تدبیر و امید در استان گیلان را فراهم آورده است.

وی اذعان نمود: صدور پروانه تولید انفرادی و کارگاه های صنایع دستی نیز با رشد فزاینده ای مواجه بوده، بدین سان که در سال92 بیش از 50 پروانه، در سال93 قریب به80 پروانه و در سال94 حدود90پروانه صادر گردید و افتخار رشد 80 درصدی نسبت به سال 91 را به خود اختصاص داده است .

علیزاده ظرفیت کنونی صنعتگران و هنرمندان بیمه شده صنایع دستی را در حال حاضر 3840 نفر خواند و بیان داشت: رفع مشکلات هنرمندان صنایع دستی در حوزه بیمه ای اولویت کاری مدیریت و کارکنان اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان است.

این مسئول با اشاره به رشد فزاینده در ظرفیت تاسیسات اقامتی و پذیرایی فعال گیلان اظهار داشت: ظرفیت این نوع از واحدها در سال92تا 94 به ترتیب 1145، 1230 و 1509 بوده است که این رقم رشد 32 درصدی را نسبت به سال 1391 نشان میدهد.

افزایش اعتبارات هزینه ای در سه سال اخیر در دو بخش ملی و استانی از دیگر دستاوردهای اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان بود که علیزاده به بیان آن پرداخت و ارقام 37815میلیون ریال در سال92، 56919میلیون ریال در سال 93 و 71387میلیون ریال در سال94 را بعنوان اعتبارات هزینه ای ملی و استانی اعلام نمود.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان؛ تعدد جشنواره ها، نمایشگاه ها و نیز اجرای کارگاه های آموزشی در سه حوزه گردشگری،میراث فرهنگی و گردشگری را از دیگر اقدامات صورت گرفته طی سه سال اخیر خواند و یادآور شد: توجه به اطلاع رسانی و معرفی جاذبه ها با شیوه ای خلاقانه به مرحله اجرا رسیده است.

این مسئول در پایان با بیان اینکه شعار دولت تدبیر و امید مبنی بر شادی و نشاط اجتماعی به واقع محقق شده است، از مسئولان دستگاه های اجرایی خواست تا با ارائه گزارشات جامع از عملکرد خود در تنویر افکار عمومی تلاش نمایند