بخشدار خمام گفت:در سال گذشته تجهیز و نوسازی 220 هکتار از اراضی کشاوری بخش خمام انجام شد.

به گزارش خبرنگار ندای گیلان از رشت؛علیرضا مسچیان ظهر امروز در مراسم افتتاح 59 طرح اشتغال روستایی که با حضور وزیر کار در روستای دهنه سر شیجان به بهره برداری رسید با بیان اینکه خمام  با داشتن قريب به 60 هزارنفر جمعيت از بخش هاي پر جمعيت كشور محسوب می شود گفت:همین امر نیازمند  نگاه كشوري و ملي به اين بخش دارد.

بخشدار خمام بیان داشت:با ورود صندوق كار آفريني به اين بخش  روستاي دهنه سر شیجان هدف گردشگري و طرحهاي اشتغالزا  شد  و با استقرار دولت تدبير و اميد در كشور حمايت از طرحهاي اشتغالزا بارقه اميد را در دل اين مردم ايجاد كرد.

وی با مقایسه خدمات دولت تدبیر و امید نسبت به گذشته بیان داشت: در بخش آب و فاضلاب گيلان رشد 75 درصدي را شاهد بودیم و  در بخش برق رساني و تمام خدمات  اداري برق شاهد رشد 46 درصدي بودیم همچنین در بخش گاز رساني حمايت نمايندگان محترم و تصويب بند “ق” تمام روستاهاي ما واجد گازدار شدن قرار گرفتن.

مسچیان با اشاره به اینکه در بخش كشاورزي بعد از پيروزي انقلاب اسلامي تا سال گذشته 200 هكتاراز اراضي كشاورزي بخش خمام تجهيز و نوسازي شد گفت: ولي فقط در سال گذشته تجهیز و نوسازی  220 هكتار از اراضي كشاوري بخش خمام انجام شد.

وی افزود:در بخش راه روستايي ما از متوسط راه شهرستان 10 درصد بالاتر هستیم كه اين  در مقايسه با سال قبل و دوره هاي قبل 17 درصد افزايش داشته است.

بخشدار خمام خاطرنشان کرد:این رشد در بهسازي راه روستايي باعث اين شد  كه در تصادفات جاده اي و در مرگ ومير ها  7 درصد كاهش داشته باشيم

این مقام مسئول با بیان اینکه در بخش پذيرفته شدگان كنكور ما از رتبه 29 به 13 رسيديم و در افزايش  سواد آموز و جمعيت سواد آموزي 2/98  درصد مردم  بخش خمام با سواد هستند گفت: اين بخشي از اقداماتي بود كه دولت توانست در اين 3 سال  از طول  دوران خدمت خويش علاوه بر همه تحريمهاي كه وجود  داشت در بخش خمام انجام بدهد.

وی در پایان تاکید کرد:همه اینها  با درايت و تدبير  نجفي استاندار  گيلان در استان  و  شفقي فرماندار رشت انجام شد.