احمدی گفت:درحال حاضر در سیستم اداری یکی از مشکلات تاخیر اداری است که در ادارات وجود دارد و شاید یکی از دلایل آن بی انگیزیگی است که ریشه در سیستم موجود دارد.

به گزارش ندای گیلان،سید محمد احمدی در آیین تجلیل از کارمندان نمونه شهرستان لاهیجان اظهار داشت: مهمترین اصل و هدف در سلامت اداری رسیدن به حاکمیت محض و بدون چون و چرای قانون است، چیزی که هم اکنون خلاء آن در سیستم اداری کشور دیده می شود.
وی اظهارداشت: هدف ما حاکمیت محض قانون و شفافیت اداری است تا قانون و مقررات بر جامعه و نظام اداری حاکم شود و مهمترین موضوع در سیستم ایجاد تغییر در تفکر است تا انسان های دور اندیش باشند.
وی تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه برای اینکه سلامت اداری حفظ شود کمیته صیانت از حقوق و کمیته سلامت اداری پیش بینی شده است .
وی اجرای سیستم سیماک در شهرستان لاهیجان اشاره کرد و یادآورشد: این سیستم به سلامت اداری کمک می کند زیرا یکی از موارد فساد در استعلام ها صورت می گیرد که با اجرای این سامانه الکترونیکی می توان به شدت فساد در استعلام ها را کاهش داد.
فرماندار شهرستان لاهیجان گفت: اولین و بنیادی ترین موضوع در قوه مجریه نظم و رعایت قانون و مقررات است و مدیران و کارمندان باید آن را رعایت کنند و همه کمک کنند تا برای خدمت کردن به مردم در رعایت مقررات مجریان خوبی باشیم.
احمدی خاطرنشان کرد: در سیستم اداری با دو اصل سلامت اداری و شفافیت اداری در مقابل فساد اداری مواجه هستیم که فساد اداری بسیاری از زیر شاخه ها نظیر زیر میزی ، اختلاس و ارتشاء را با خود همراه دارد.
وی با اشاره به اینکه در نظام اداری روی پیشگیری ها تاکید شده است یادآورشد: نباید به گونه عمل شود که سازمان ها و ادارات در انجام کارهای ارباب رجوع قائم به شخص باشند و اگر متصدی یک کاری حضور نداشت بقیه نتوانند پاسخگو باشند.
وی اظهارداشت: درحال حاضر در سیستم اداری یکی از مشکلات تاخیر اداری است که در ادارات وجود دارد و شاید یکی از دلایل آن بی انگیزگی است که ریشه در سیستم موجود دارد.
وی به آغاز اجرای سامانه الکترونیکی سیماک ( سامانه یکپارچه سازی املاک کشور ) در شهرستان لاهیجان اشاره کرد و گفت:با آموزش و اجرای این سامانه می توان موجب افزایش رضایتمندی ارباب رجوع و کاهش فساد شد.
فرماندار لاهیجان انتخاب کارمندان نمونه را نوعی ارزیابی سیستم اداری دانست و خاطرنشان کرد: این تلاش ، شفافیت در رفتارها و عملکرد مدیران و کارمندان است که می تواند معیار میزان موفقیت آنها باشد.
آیین تجلیل از کارمندان و مدیران نمونه شهرستان لاهیجان به مناسبت روز کارمند عصر روز سه شنبه در سالن شهید باهنر این شهر با حضور مسوولان ادارات و سازمان ها برگزار شدکه با اهدای لوح تقدیر از آنان قدردانی بعمل آمد.