کاظم صفارحمیدی در دیدار با مدیران کارگزاری بیمه محصولات کشاورزی غرب گیلان با اشاره به مهلت بیمه شالیزارها تا 31 اردیبهشت ماه جاری اظهار کرد: 32 دفتر نمایندگی محصولات کشاورزی آماده بیمه شالیزارها در استان هستند.

ندای گیلان:کاظم صفارحمیدی در دیدار با مدیران کارگزاری بیمه محصولات کشاورزی غرب گیلان با اشاره به مهلت بیمه شالیزارها تا 31 اردیبهشت ماه جاری اظهار کرد: 32 دفتر نمایندگی محصولات کشاورزی آماده بیمه شالیزارها در استان هستند.

وی از بیمه 47 هزار و 621 شالیکار گیلانی خبر داد و افزود: تاکنون 41 هزار و 312 هکتار از شالیزارهای استان در برابر حوادث پیش‌بینی نشده بیمه شده است.

صفارحمیدی با بیان اینکه گیلان 238 هزار هکتار شالیزار دارد، تصریح کرد: سالانه یک‌میلیون و 100 هزار تن شلتوک از شالیزارهای استان برداشت می‌شود.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی گیلان برنج سفید تولیدی در شالیزارهای استان را 750 هزار تن خواند و بیان کرد: 40 درصد از برنج کشور در گیلان تولید می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه عشایر به عنوان منبع اصلی تولید محصولات دامی محسوب می‌شوند، یادآور شد: هماهنگی به منظور ارائه خدمات بیمه‌ای مناسب به عشایر با سازمان عشایری انجام شده است.

صفارحمیدی نبود آمار دقیق از عشایر را از مشکلات بیمه این قشر از جامعه دانست و خاطرنشان کرد: ماسال با داشتن دو هزار خانوار عشایری یکی از قطب‌های تولید محصولات دامی در گیلان محسوب می‌شود.

*ارتقای فرهنگ بیمه با اعتماد بین بیمه‌گر و بیمه‌گذار محقق می‌شود

فرماندار ماسال نیز در جلسه مذکور نبود اعتماد کافی را سبب تعارض و چالش بین بیمه‌گذار و بیمه‌گر عنوان کرد و گفت: ارتقای فرهنگ بیمه با اعتماد بین بیمه‌گر و بیمه‌گذار تحقق پیدا می‌کند.

محمود قاسم‌نژاد متذکر شد: در بسیاری از مواقع بیمه‌گذار تصور می‌کند به ازای پرداخت حق بیمه باید به هر عنوانی به‌دنبال دریافت خسارت باشد و این امر موجب ایجاد بی‌اعتمادی بین بیمه‌گر و بیمه‌گذار می‌شود.

وی پوشش بیمه‌ای دام و طیور را یکی از خدمات مهم صندوق بیمه محصولات کشاورزی عنوان کرد و افزود: عشایر و دامداران به عنوان تامین‌کننده بخش مهمی از پروتئین و محصولات دامی محسوب می‌شوند و نقش اساسی در اقتصاد کشور دارند.

قاسم‌نژاد راه‌اندازی اداره کل امور عشایری در گیلان و تعیین متولی امور عشایری را از مهم‌ترین اقدام‌های مورد نیاز در این بخش دانست و بیان کرد: ماسال یکی از شهرستان‌های اصلی دارای عشایر در استان محسوب می‌شود و پیشنهاد تاسیس اداره کل امور عشایری در سفر رئیس جمهور به گیلان ارائه شده است.