فرماندار رشت گفت:بوی نامطبوع حاصل از فرایندهای شیمیایی داخل آب و منظره بد این دو رودخانه بسیار آزاردهنده است و انتظار می رود عملیات اجرایی این پروژه هر چه سریعتر آغاز شود.

به گزارش ندای گیلان،علی فتح اللهی در جلسه ستاد ساماندهی رودخانه های گوهررود و زرجوب، با تاکید بر لزوم فراهم سازی زمینه مناسب اجرایی کردن طرح پاکسازی این دو رودخانه، اظهار داشت: اقدامات اولیه مناسبی در جهت کاهش ورود فاضلاب به این دو رودخانه صورت گرفته، همچنین باید از ظرفیت ورود قرارگاه خاتم برای ساماندهی این دو رودخانه نهایت بهره را ببریم.

مقام عالی دولت در مرکز استان، با اشاره به اینکه ساماندهی این دو رودخانه از دیرباز مورد توجه مسئولین امر و از آرزوهای مردم شهرستان رشت بوده است، تصریح کرد: بوی نامطبوع حاصل از فرایندهای شیمیایی داخل آب و منظره بد این دو رودخانه بسیار آزاردهنده است و انتظار می رود عملیات اجرایی این پروژه هر چه سریعتر آغاز شود.

وی در ادامه افزود: پالایش این رودخانه از پروژه های بزرگ در دست اجراست و به ثمر رساندن کارهای بزرگ نیازمند همت عالی مسئولین و افراد جامعه است.

مهندس فتح اللهی با تاکید بر اینکه این رودخانه متعلق به تمامی ساکنین این شهرستان است، خاطرنشان کرد: تمامی دستگاه ها باید برای پاکسازی این رودخانه همت کنند و در پیشبرد این فرآیند اجرایی زمان بندی شده شرکت نمایند.

فرماندار شهرستان رشت در خصوص نحوه تامین اعتبار برای این پروژه نیز گفت: با توجه به هزینه های بالای اجرای این پروژه، باید در این خصوص از ظرفیت نمایندگان محترم مجلس و سایر ظرفیت های ملی نیز استفاده شود.

وی با تاکید بر لزوم تدوین زمانبندی جهت پیگیری اجرای این پروژه، گفت: فرایند جانمایی کارگاه این پروژه باید در اسرع وقت انجام شود.
مهندس فتح اللهی با بیان اینکه این پروژه در بخش های مختلف از جمله آزادسازی حواشی رودخانه ها، مدیریت فاضلاب های شهری و صنعتی و لایروبی رودخانه اجرا خواهد شد، تصریح کرد: به هیچ وجه نباید اجرای هر بخش از این پروژه منوط به اجرای سایر بخش ها باشد، گفت: به هیچ وجه نباید زمان را از دست بدهیم و این پروژه در بخش های کوچکتر باید شروع و در ادامه تکمیل شود.