معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی گیلان گفت:با وجود مشوق های سرمایه گذاری در استان، از جمله انجام تامین زیرساخت مورد نیاز تا ورودی محدوده مناطق نمونه گردشگری، معافیتهای مالیاتی، معرفی به بانک جهت اخذ تسهیلات و یارانه سود و كارمزد تسهيلات بانكي و... زمینه مناسبی جهت سرمایه گذار فراهم است و با پیش بینی جلسات مشترک بین دستگاهی تدوین فرصتهای سرمایه گذاری در دستور کار اداره کل قرار دارد.

رضا حسن پور معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری گیلان در گفتگو با خبرنگار ندای گیلان در رشت در خصوص برنامه های این معاونت برای توسعه زیرساخت های گردشگری و رفاهی استان اظهار داشت: صنعت گردشگری به عنوان مقوله ای مهم و تاثیر گذار در اقتصاد جهانی پذیرفته شده و سومین پدیده اقتصادی پویاست و از آن به عنوان گذرگاه توسعه یاد می شود .

وی با بیان اینکه توسعه صنعت گردشگری به عنوان یک راهبرد به منظور کاستن نابرابری های منطقه ای و ضرورتی اساسی مطرح بوده  است گفت: در اين بين، شاخص هاي مناسب از جمله جاذبه هاي گردشگري، راههاي ارتباطي و سهولت دسترسي؛ ظرفيت پذيري گردشگر، تاسيسات زيربنايي ؛ امكانات سكونتگاهي تاثیرگذار خواهند بود.

حسن پور با تاکید بر اینکه سياست گذاری و برنامه ريزي براي جذب منابع و سرمايه هاي داخلي و خارجي جهت توسعه فعاليت ها از جمله وظایف دستگاه است خاطرنشان کرد: با توجه به طیف گسترده گردشگری در استان و وجود جاذبه های طبیعی، تاریخی- فرهنگی ، در چارچوب عناوین تاسیسات گردشگری 16 گانه، با موضوع آیین نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه بندی، نرخ گذاری تاسیسات گردشگری و نظارت بر آنها نسبت به صدور مجوز در راستای توسعه همگام با محیط طبیعی با رویکرد توسعه پایدار جهت رونق بخشی و انتفاع از آثار اقتصادی آن برای استان، در مناطقی نظیر مناطق نمونه گردشگری و کلیه تاسیسات اقامتی و پذیرایی اقدام می شود.

معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی گیلان گفت:با وجود مشوق های سرمایه گذاری در استان، از جمله انجام تامین زیرساخت مورد نیاز تا ورودی محدوده مناطق نمونه گردشگری ( درصورت تخصیص اعتبار)، معافیتهای مالیاتی، معرفی به بانک جهت اخذ تسهیلات و یارانه سود و كارمزد تسهيلات بانكي و… زمینه مناسبی جهت سرمایه گذار فراهم است و با پیش بینی جلسات مشترک بین دستگاهی تدوین فرصتهای سرمایه گذاری در دستور کار اداره کل قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد:با توجه به لزوم ظرفیت سنجی استان جهت ایجاد تاسیسات گردشگری ، در صورت تخصیص اعتبار و انجام مطالعات تخصصی، گام مهم و اصولی جهت توسعه نگاه علم محور بر اساس چارچوب مدون و پیشگیری از توسعه تقاضا محور و غیرضابطه مند خواهیم برداشت.