مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان گفت: به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام مبارک دهه فجر ، 44 پروژه ارتباطی و فناوری اطلاعات در این استان به بهره برداری میرسد.

به گزارش ندای گیلان،مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان در گفتگو با ندای گیلان اظهار داشت: این تعداد پروژه ها شامل ارتقاء و راه اندازی سایت های نسل سوم و چهارم تلفن همراه، توسعه شبکه انتقال فیبرنوری شهری و روستایی و احداث ساختمان پشتیبانی فنی به بهره برداری می رسد.

توسعه زیرساخت فیبر نوری در سطح استان توسط شرکت مخابرات ایران با اعتباری بالغ بر 376 میلیارد ریال ، ارتقاء 16 سایت همراه اول با اعتبار 76 میلیارد ریال ، ارتقاء 12 سایت و راه اندازی 13 سایت جدید با اعتباری بالغ بر 259 میلیارد ریال ، اجرای 61 کیلومتر فیبر نوری در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته از محل اعتبارات USO با اعتباری بالغ بر 17 میلیارد ریال و همچنین بهره برداری از ساختمان فنی شرکت ارتباطات زیرساخت در شهر آستارا با اعتباری بالغ بر 12.5 میلیارد ریال از جمله افتتاحیات دهه مبارک فجر در حوزه ICT استان گیلان است.

توکلی ضمن تشکر از همکاری دستگاه های همکار در اجرای پروژ های مذکور افزود : با بهره برداری از این پروژه ها کیفیت ارتباطات و دسترسی مردم برای برخورداری از خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات ارتقای مناسب خواهد یافت .

وی خاطر نشان کرد: برای افتتاح این تعداد از پروژه ها در مجموع افزون بر 741 میلیارد ریال هزینه شده است