مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان ازتولید ٤١٠مگاوات برق از پتانسيل انرژي خورشيدي خبر داد

عظیم بلبل آبادی در گفت و گو با خبرنگار ندای گیلان از رشت با اشاره به اینکه اگر بخواهیم نگاه مختصر و گذرایی به عملکرد چهارسال اخیر  شرکت برق منطقه ای گیلان داشته باشیم در دو محور اساسی می توانیم موضوع را بررسی کنیم اظهار کرد:محور اول درزمینه تولید است که ما در طی سال های یاد شده شاهد احداث و بهره برداری از فاز دوم بخارنیروگاه پره سر با ظرفیت نامی تولید 320 مگاولت آمپر بودیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان با بیان اینکه  پروژه مذکور در 30دی ماه سال 93 مورد بهره برداری قرار گرفت  گفت:بار مالی این پروژه حدودا 1100میلیارد تومان بوده است.

وی  محور دوم را بحث افزایش ظرفیت خطوط و پست های انتقال و فوق توزیع استان گیلان عنوان کرد و افزود: در طی چهار سال اخیر  156 کیلومتر مدار شبکه انتقال و فوق توزیع استان گیلان در سطوح ولتاژی 230و63کیلو وات به بهره برداری رسید.

بلبل آبادی  افزایش ظرفیت نامی پست های انتقال و فوق توزیع به ظرفیت نامی 495مگاولت را از دیگر این موارد عنوان کرد و خاطرنشان کرد: بار مالی این محور 250 میلیارد تومان بوده که در ازای آن  1350میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان گیلان انجام شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان افزایش ضریب اطمینان و پایداری شبکه  و همچنین کاهش تلفات شبکه انتقال و فوق توزیع استان را نتیجه اقدامات صورت گرفته عنوان کرد و بیان داشت: این دستاوردها نمونه های بارزی از اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل محسوب می شود.

وی  با بیان اینکه نيمه دوم سال ٩٤ در بخش فوق توزيع  يعني در سطح ولتاژ ٦٣ كيلوولت، احداث ٥ پست ٦٣ به ٢٠كيلوولت،خطوط ارتباطي مربوطه و خريد ٢ دستگاه پست سيار ٦٣ به ٢٠ كيلوولت با مجموع بار مالی يكصد ميليارد تومان در دستور کار قرار گرفت اظهار امیدواری کرد پروژه های مذکور تا پیک تابستان ٩٦ مورد بهره برداري قرار بگيرند.

بلبل آبادی ادامه داد: اين پروژه ها سهم بسزايي در افزايش پايداري و ضريب اطمينان شبكه انتقال و فوق توزيع استان ایفا می کنند.

این مقام مسئول به بهره گیری از انرژی ها تجدید پذیر اشاره کرد و خاطرنشان کرد:برای احداث خطوط ٣٥٠ مگاوات توليد انرژي برق از انرژي باد در حال مذاكره با سرمايه گذار بخش خصوصي هستيم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان ازتولید ٤١٠مگاوات برق از پتانسيل انرژي خورشيدي خبر داد و گفت: از اين مقدار ٤١٠مگاوات،تولید ٦٠ مگاوات بطور جدي پیگیری شده  و مجوزات احداث نیروگاه هم براي سرمايه گذار بخش خصوصي صادر شده است.