مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: تشویق سرمایه‌گذاران استانی و کشوری با توجه به اقتصاد مقاومتی می‌تواند حجم صادرات را در بنادر استان گیلان افزایش دهد.

ندای گیلان:مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: تشویق سرمایه‌گذاران استانی و کشوری با توجه به اقتصاد مقاومتی می‌تواند حجم صادرات را در بنادر استان گیلان افزایش دهد.

مهندس سید علی نعیمی اظهار کرد: تشویق سرمایه‌گذاران استانی و کشوری با توجه به اقتصاد مقاومتی و همچنین با در نظر گرفتن پتانسیل بالای استان می‌تواند حجم صادرات را در بنادر استان گیلان افزایش دهد.

وی ادامه داد: دوری از حمل و نقل تک محصولی، کم کردن وابستگی به واردات و توجه به صادرات کلید افزایش حجم صادرات کالا بالاخص محصولات کشاورزی با برند ثابت و کیفیت مطلوب از استان گیلان خواهد بود.

مهندس نعیمی با بیان اینکه توجه اندک در حوزه صادرات به افزایش ورود کالاها و محصولات مختلف و در نتیجه بی‌توجهی به تولیدات داخلی استان گیلان منجر شده است، افزود:‌ می‌بایست با حمایت و همراهی و ارایه خدمات لازم به سرمایه‌گذاران داخلی در امر صادرات، ارزآوری برای استان را بیش از پیش در دستور کار خود قرار دهیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به راهکارهای رفع موانع صادرات، گفت: افزایش تنوع صادرات و همچنین تسهیل تولید در داخل بنادر به عنوان بنادر نسل برتر با امکان بسته‌بندی مناسب و برند ثبت شده، راهکارهایی است که باید با توجه به ظرفیت‌های منطقه دریای خزر مدنظر قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان بنادر یک سازمان بین‌المللی است و لذا فعالیتهای آن نیز بالطبع در گستره منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای انجام می‌شود، گفت: می‌بایست با برنامه‌ریزی صحیح با ورود به بازارهای جهانی و همچنین به دست گرفتن انحصار در تولید برخی محصولات و کالاها به سوی پیشرفت و افزایش فعالیت‌های صادراتی گام برداریم.

وی با بیان اینکه افزایش حجم صادرات به ایجاد شرایط مناسب برای عدم آسیب‌پذیر شدن آن بستگی دارد، تصریح کرد: درحال حاضر توجه به اقتصاد مقاومتی بهترین راهکار جهت رشد سطح صادرات است.

نعیمی با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان گیلان بالاخص در مورد محصولات کشاورزی و همچنین تولید بسیاری از محصولات و کالاهای وابسته به آنها گفت: درصورتی که توجه کافی از حیث حمایت و همراهی سرمایه‌گذاران در ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز برای توسعه صادرات صورت بگیرد؛ به طورحتم شاهد رشد تخلیه و بارگیری در بنادر گیلان خواهیم بود.

وی همچنین، یادآور شد: برای بهبود وضعیت اقتصادی و رشد مبادی صادرات، جلسات متعددی با حضور مسئولان و سرمایه‌گذاران برگزار می‌شود که نتیجه آن ورود چندین سرمایه‌گذار در مورد زیرساختهای بندری شده است.