نماینده ولی‌فقیه در گیلان گفت: ۱۴ هزار بسته کمک‌معیشتی که بخش دیگری از کمک‌های مردم گیلان است توسط بسیج و سپاه بین آسیب‌دیدگان از کرونا توزیع می‌شود.

ندای گیلان:آیت‌الله رسول فلاحتی صبح امروز در حاشیه توزیع ۱۴ هزار بسته کمک معیشتی در مکان لشکر ۱۶ قدس گیلان ضمن تبریک ایام دهه کرامت اظهار داشت: ۱۴ هزار بسته کمک معیشتی که بخش دیگری از کمک‌های مردم گیلان است توسط بسیج و سپاه بین آسیب‌دیدگان از کرونا توزیع می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به انتخابات پیش‌رو خاطرنشان کرد: ۲۸ خرداد ماه یکی از روزهای پُرشور انقلاب اسلامی است که جهان به ما می‌نگرد و امیدواریم در این روز شاهد حضور پُرشور و آگاهانه مردم گیلان پای صندوق‌های رأی باشیم.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه گیلانیان همیشه حماسه‌ساز بودند و باز حماسه‌آفرین خواهند بود تصریح کرد: مردم گیلان هشت هزار شهید تقدیم نظام اسلامی کردند و در بیش از ۳۰ انتخابات شرکت کردند که نشان می‌دهد راه خدا، انقلاب و شهدا را هیچگاه فراموش نمی‌کنند.

امام جمعه رشت خطاب به مردم گیلان گفت: شما همواره با حضور آگاهانه خود پای صندوق‌های رأی، مشت‌های فراوانی به دهان یاوه‌گویان و دشمنان زدید و باز خواهید زد و این حضور آگاهانه لبیک به ندای شهدا، امام(ره) و رهبر معظم انقلاب است.

فرمانده سپاه استان گیلان نیز در این مراسم با اشاره به توزیع ۱۴ هزار بسته کمک معیشتی بین آسیب‌دیدگان از کرونا در گیلان ضمن تبریک ایام دهه کرامت اظهار داشت: تا امروز حدود ۴۰۶ هزار بسته کمک معیشتی بین آسیب‌دیدگان از کرونا در سطح استان توزیع شده است.

سردار محمد عبدالله‌پور با بیان اینکه عمده این بسته‌های کمک معیشتی توسط مردم تهیه شده است ابراز داشت: ۴ هزار بسته در مرکز استان و ۱۰ هزار بسته باقی‌مانده نیز قرار است در سراسر گیلان بین آسیب‌دیدگان کرونا توزیع شود.

سردار عبدالله‌پور با اشاره به شرایط ناشی از شیوع کرونا در استان گیلان خاطرنشان کرد: همانطور که در روزهای نخست شیوع کرونا به مردم قول دادیم که کنارشان باشیم همچنان تا پایان کرونا در کنار مردم هستیم.

وی با اشاره به انتخابات ۲۸ خرداد ماه و ابتکار جدید گروه‌های جهادی در گیلان گفت: بسیاری از پیرزن‌ها و پیرمردانی به دلیل مشکلات جسمی نمی‌توانند روز جمعه پای صندوق‌ها بروند لذا گروه‌های جهادی دست به ابتکار جدیدی زدند و قرار است این افراد را با خودروهای خود به پای صندوق ببرند و برگردانند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این مراسم با اشاره به تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان اظهار داشت: در حال حاضر ۲۳۰ بیمار در بیمارستان‌های بستری هستند و مراجعان سرپایی به مراکز درمانی نیز افزایش یافته است.

ارسلان سالاری گفت: در این ایام شاهد حضور مسافران زیاد در سطح استان هستیم و با توجه به تعطیلات آخر هفته از مردم و مسافران تقاضا داریم که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا دوباره شاهد افزایش بار کرونا نباشیم.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی در طول این مدت بیش از یک میلیارد تومان در تهیه بسته‌های کمک معیشتی به آسیب‌دیدگان کمک کرده و خیران سلامت نیز بیش از ۵۰ میلیارد تومان به مردم و حوزه‌های درمانی و بهداشتی کمک کردند و امیدواریم این کمک‌ها با توجه به شرایط کرونا استمرار داشته باشد.