فتح اللهی با بیان اینکه این ارگان متعلق به یک قشر خاص و یا یک سن خاص نیست، افزود: جدا از توجه به شاکله بسیج باید به تفکر بسیجی بیش از هر چیز دیگری توجه کنیم.

به گزارش ندای گیلان،فرماندار صومعه سرا در جلسه ستاد گرامیداشت هفته بسیج که صبح چهارشنبه برگزار شد ضمن تسلیت ایام دهه آخر ماه صفر و همچنین ابراز همدردی با زلزله زدگان استان کرمانشاه، اظهار کرد: بسیج متولد انقلاب اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه این ارگان متعلق به یک قشر خاص و یا یک سن خاص نیست، افزود: جدا از توجه به شاکله بسیج باید به تفکر بسیجی بیش از هر چیز دیگری توجه کنیم.

علی فتح اللهی با اشاره به اینکه تفکر بسیجی در تمام فرآیندهای برای حل مشکلات یک برهه از زمان کمک رسانی می کند، خاطرنشان کرد: تفکر بسیجی سبب ایجاد انگیزه حضور ، فعالیت و تلاش بیشتر در هر زمینه ای می شود.

وی با تأکید بر ضرورت تقویت تفکر بسیجی در سطح جامعه، تصریح کرد: باید تفکر بسیجی در افکار، اندیشه ها و اقدامات مسئولان و مردم تقویت شود.

فتح اللهی با بیان اینکه تفکر بسیجی در جامعه اسلامی ایران برگرفته از قیام و فلسفه عاشورا است، گفت: الهی و مقدس بودن هدف از مهم ترین ویژگی های تفکر بسیجی بوده است.

وی با اشاره به اینکه شناخت نیرویی که سبب می شود تمام معادلات فکری و ذهنی به هم ریخته و ملتی با دستان خالی بتواند در برابر قدرت های جهان ایستادگی کند ضروری است، یادآورشد: اگر این نیرو شناخته شود سبب رسیدن به هدف نهایی می شود.

فرماندار صومعه سرا با بیان اینکه تقویت تفکر بسیجی در شرایط امروز نیز یاری کننده در حل مشکلات است، ادامه داد: تفکر بسیجی یعنی در کنار هم بودن برای رسیدن به یک هدف مشترک مقدس که بسیار حائز اهمیت است.

وی همچنین با اشاره به اینکه این تفکر و روحیه بسیجی باید در تمام فکر، رفتار، فعالیت و اقدامات مسئولان دیده شود، افزود: در دوران جنگ نیز ایران هیچ امکاناتی از نظر تسلیحاتی نداشت ولی با بروز و تقویت تفکر بسیجی دیگر نبود امکانات مهم نبود.

فتح اللهی با بیان اینکه در حال حاضر نیز در جنگ بسر می بریم و تنها شکل جنگ متفاوت شده است، گفت: امروز جبهه ای وجود ندارد و دشمنی نیز به ظاهر حضور ندارد ولی دشمن همچنان تفکر خود را داشته و تنها شکل سیاست های خود را تغییر داده است.

وی با تأکید بر اینکه امروز لزوم تفکر بسیجی بیش از هر زمان دیگری احساس می شود، خاطرنشان کرد: امروز دشمن در جبهه فرهنگی تا درون کانون خانواده ها نیز نفوذ کرده و برای مبارزه با آن به تفکر بسیجی و تقویت این تفکر نیاز داریم.