یک اصلاح طلب از تالش به پا خواست / حمایت جانانه آیت الله قربانی از دولت / ماجرای عضو متواری شورای شهر رشت! / شهرداری رشت چگونه از پس هزینه داماش بر می آید!؟

به گزارش نداي گيلان:

یک اصلاح طلب از تالش به پا خواست

به گزارش چوبر نیوز ، شنیده های انتخاباتی از تالش حاکیست در هفته ی اخیر نشستی با حضور جمعی از فعالین سیاسی و افراد تاثیر گذار علمی و دانشگاهی بخش حویق چوبر و لیسار جهت رصد کاندیداهای محتمل در انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شده که جمع حاضر با توجه به چیدمان موجود ، تصمیم بر ان گرفتند که تا از نخبگان بومی منطقه خود حمایت و گزینه ای را وارد کارزار انتخابات کنند.

یک منبع اگاه بدون ذکر نام ٬ از احتمال ورود شخصیتی دانشگاهی و علمی شناخته شده در سطح ملی با مدرک دکتری ( رتبه دانشیاری ) از معتبر ترین دانشگاه های تهران با گرایش اصلاح طلبی معتدل ٬ و فعال در انجمن های اسلامی دانشگاه ٬ و شاغل در نهاد های اجرایی یکی از وزارت خانه ها خبر داد .

حمایت جانانه آیت الله قربانی به منتقدین دولت / یک مقدار فکر کنید و حرف بزنید

تابناک گیلان: آیت الله زین العابدین قربانی در همایش ائمه جمعه استان گیلان در ماسال با اشاره به فاجعه منا اظهار داشت: مصیبت بارتر از قتل مسلمانان، حرمت شکنی خانه خدا بود و آل سعود با حوادثی مانند سقوط جرثقیل و واقعه منا به عنوان خائنان خانه خدا این حرمت شکنی را انجام دادند.

وی با بیان اینکه خبرهای پشت پرده از کشته شدن 4 تا 7 هزار نفر حکایت دارد افزود: این حوادث دراثر بی تدبیری و به کارگیری نیروها برای سرکوب مردم سوریه، یمن و بحرین و همکاری با داعش و سلفی‌ها و گماردن نیروهای ناکارآمد رخ داده است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه در زمان طاغوت ایران ژاندارم آمریکا بود اما امروز در مجمع عمومی سازمان ملل سه سخنرانی برجسته مربوط به روسای جمهور ایران، آمریکا و روسیه بود گفت: دلیل این برجستگی وجود رهبر انقلاب است که با سخنرانی خود معادلات دنیا را تغییر می دهد و این از برکت رهبر امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب بوده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان افزود: برخی از روزنامه به همه ابعاد ماجرا توجه ندارند و تک بعدی هستند اینها اعتراض کرده بودند که چرا آقای روحانی به محض شنیدن شهادت زائران خانه خدا مجمع عمومی را ترک نکرده و بازنگشته است. یک مقدار فکر کنید و حرف بزنید. انقلابی بودن، طرفدار شهدا بودن، و طرفدار ولایت بودن باید روی یک مبنا باشد. یعنی شما فکر می کنید ایشان ضد شهدا هستند و با ولایت زوایه دارند؟

وی ادامه داد: شما که می گویید رییس جمهور باید برمی گشت آیا می دانید سخنرانی رییس جمهور در مجمع عمومی چقدر در دنیا اثر گذار بوده است. ما نباید این طور حرف بزنیم. من به ائمه جمعه توصیه می کنم در سخنرانی ها همه جهات را در نظر بگیرید. اینکه رهبر انقلاب فرموده اند سال همدلی و همزبانی؛ ما هم باید توجه کنیم و علیه یکدیگر صحبت نکنیم.

آیت الله قربانی با بیان اینکه کتابی با عنوان همدلی و همزبانی تألیف کرده و به کمک استاندار گیلان در سراسر کشور توزیع نموده اند تأکید کرد: اگر علیه همدیگر صحبت کنیم می گویند یک فکر در این کشور حاکم نیست و هر کس برای خودش حرف می زند و سرمایه گذاری در اینجا نمی شود. ائمه جمعه باید عامل تعادل در جامعه باشیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان افزود: ائمه جمعه در انتخابات نباید یک سویه حرکت کنند. ما پدر جامعه هستیم و باید اصلاح طلبان هم در نماز جمعه ما بیایند و ما را امام جمعه خود بدانند. ما فقط امام جمعه حزب الله دبش نیستیم البته به آنها ارادت داریم و مخلص آنها هستیم و دست آنها را می بوسیم.

وی ادامه داد: دست رزمندگان و حزب الله را می بوسیم و وجود آنها اگر نبود انقلاب پیروز نمی شد. الان هم اگر اینها نباشند دشمن نفوذ می کند و اینها عامل بازدارنده هستند اما هر چه را اینها بگویند ما تسلیم نیستیم. در زمانی که مجلس بودم صدام به کویت حمله کرد بعضی از نماینده ها از صدام حمایت کردند و گفتند انقلابی ناب. ماها مخالفت کردیم و گفتیم این همان صدام است که این همه بلا بر سر ما آورده و حالا به کویت حمله کرده است. آنها روح انقلابی داشتند اما آن روز نباید از صدام حمایت می کردند.

آیت الله قربانی افزود: امروز هم آن روزنامه ای که می نویسد که چرا از روز اول آقای روحانی باز نگشت تفکری مثل تفکر همان نماینده ها دارد و ما نمی توانیم با این تفکر دنیا را نگه داریم. ما تابع امر ولی امر مسلمین هستیم که نرمش قهرمانانه را بیان کردند و می دانستند که این تبعات را دارد و با این تبعات آن را پذیرفته است و ما باید با وحدت و همدلی این اوضاع را آرام کنیم.

ماجرای عضو متواری شورای شهر رشت به کجا رسید؟

تابناک گیلان: حجت‌الاسلام علی مصطفوی‌نیا در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین نتایج بررسی پرونده برخی از اعضای دوره سوم شورای اسلامی این شهر اظهار کرد: پرونده دوره سوم شورای شهر رشت مورد بررسی قرار گرفت و حکم نهایی و قطعی برای سه نفر از اعضای آن صادر شد.

وی افزود: محمود مباحی به هفت سال زندان و ۲۰ ضربه شلاق و جزای نقدی یک‌میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان محکوم و در خرداد ماه جاری دستگیر و روانه زندان شد.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی رشت گفت: محمدرضا قاسمی نیز به ۵ سال حبس و ۲۰ ضربه شلاق و ۳۰۰ میلیون تومان جزای نقدی محکوم و خرداد امسال دستگیر شد.

وی با بیان اینکه نفر سوم شورای شهر رشت متواری است، افزود: غلامرضا هاتفی به اتهام رشوه به ۱۰ سال حبس و بیش از یک‌میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شد و اکنون متواری بوده و قانون به دنبال دستگیری اوست.

مصطفوی‌نیا با اشاره به اینکه قانون به سراغ ضامن‌های هاتفی رفته است، خاطرنشان کرد: هاتفی ۴ میلیارد تومان ضامن داشت و در زمینه دستگیری وی اقدام‌های خوبی انجام شده است.

وی از دستگیری مدیر کل تعاون روستایی سابق گیلان خبر داد و یادآور شد: حکم «مهرزاد عبدالله‌زاده» مدیر کل قبلی تعاون روستایی گیلان قطعی و به ۳ سال حبس محکوم شده است.

دادستان انقلاب اسلامی عمومی رشت با بیان اینکه عبدالله‌زاده دستگیر و اکنون در زندان به‌ سر می‌برد، متذکر شد: اتهام این مدیر کل رشوه است.

وی با اشاره به اینکه اکنون ۲۵ نفر به دلیل جرایم سنگین در زندان هستند، خاطرنشان کرد: زمانی که حکم متخلفان قطعی باشد رسانه‌ها در انتشار آن مشکل نخواهند داشت و اکنون تمام احکام محکومان قطعی و صادر شده است.

شهرداری رشت چگونه از پس هزینه داماش بر می آید!؟

شاید پرداختن به موضوع مشکلات مالی شهرداری که قرار است از این به بعد به نوعی هزینه های داماش را تامین کند، چندان به مذاق هواداران داماش خوش نیاید اما واقعیت اینست که خطر درآمدن از چاله و افتادن در چاه این تیم پرطرفدار را به شدت تهدید می کند!

به گزارش خزر، امروز مسعود رهنما مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان خبر از واگذاری باشگاه داماش به شهرداری رشت داد. باشگاه داماش که مدت هاست با مشکلات مختلف دست و پنجه نرم می کند و حتی چندی پیش خبر اعتصاب بازیکنانش در برخی رسانه ها منتشر شده بود، گویا قرار است بار دیگر به آغوش شهرداری رشت برگردد.

شاید بازگشت داماش به دامان شهرداری خبری خوب و مسرت بخش برای هوادارن فوتبال رشت باشد اما سوالی که مطرح است اینست که آیا شهرداری همچون گذشته ای نه چندان دور که چتر حمایتی خود را بر سر این تیم گسترانده بود، این بار هم می خواهد و البته اصلا می تواند داماش را از وضعیت فعلی نجات دهد؟!

بی تردید شهرداری این روزهای رشت، شهرداری سال های قبل نیست! این روزها شهرداری رشت بنا به اظهارات برخی اعضای شورا با مشکلات عدیده مالی دست و پنجه نرم می کند به نحوی که حقوق برخی پرسنل و حتی آتش نشانان شهر باران هم با تاخیر فراوان واریز می شود. به این ها مشکلات موجود در تسویه حساب با پیمانکاران که منجر به عدم پرداخت حقوق رفتگران در زمان های معین هم می شود، اضافه کنید.

شاید پرداختن به موضوع مشکلات مالی شهرداری که قرار است از این به بعد به نوعی هزینه های داماش را تامین کند، چندان به مذاق هواداران داماش خوش نیاید اما واقعیت اینست که خطر درآمدن از چاله و افتادن در چاه این تیم پرطرفدار را به شدت تهدید می کند!

اما چه شد که داماش این روزها با مشکلات عدیده مالی روبرو بوده تا آن جا که رهنما خبر از واگذاری آن به شهرداری رشت می دهد؟

برای پاسخ به این سوال باید نگاهی اجمالی به تاریخچه داماش انداخت:

باشگاه فوتبال استقلال رشت در سال ۱۳۶۲ در شهر رشت، بنیانگذاری شده‌ بود که در فصل ۸۰-۸۱ پس از سقوط به دسته یک، امتیاز این تیم به پگاه گیلان واگذار شد و کلیه‌ی فعالیت‌های ورزشی این باشگاه منحل گردید.

پس از سقوط تیم فوتبال استقلال شهرداری رشت از دوره اول لیگ برتر، شرکت صنایع شیر ایران با خرید امتیاز این تیم در سال ۱۳۸۱ پا به عرصه فوتبال گذاشت و با نام پگاه گیلان در مسابقات لیگ دسته اول فوتبال کشور حضور یافت. در ابتدای فصل ۸۸-۸۷ تیم فوتبال پگاه گیلان هم به علت مشکلات مالی توسط شرکت خصوصی داماش خریده شد و به داماش گیلان تغییر نام داد.

حالا اما بازگشت دوباره داماش به دامان شهرداری سبب طرح این سوال می شود که چه کسانی در ابتدا این تیم را از شهرداری رشت جدا کردند؟

محمود باقری خطیبانی، عضو شورای اسلامی شهر رشت در این خصوص به خبرنگار خزر می گوید: ” متاسفانه برخی افراد که امروز ادعای آن را دارند که قلب شان برای داماش می تپد، در شورای اول خود زیر نامه واگذاری باشگاه استقلال شهرداری رشت که بعدها در کش و قوس های فراوان به نام پگاه و پس از آن داماش تغییر نام داد، را امضا کردند!”

باقری می افزاید: ” آن زمان که شهرداری از نظر درآمدی وضعیت بسیاری بهتری داشت، برخی تیم استقلال شهرداری را به کمترین بها و در جهت ارضای منافع شخصی خود واگذار کردند و باعث شدند این تیم دیگر رنگ ثبات را به خود نبیند”

عضو شورای شهر رشت افزود: ” حالا همان ها برای این تیم اشک تمساح می ریزند و با عوامفریبی می گویند قلب شان برای هواداران این تیم می تپد!”

باقری در ادامه به نکته جالبی اشاره می کند و می گوید: ” امروز شورای سازمان ورزش شهرداری رشت مصوب کرد تا شهرداری دیگر اقدام به تیمداری نکند و حتی تیم پیشکسوتان شهرداری که بسیاری از آن ها از همان بچه های استقلال شهرداری رشت و پگاه می باشند هم تحت تاثیر این مصوبه قرار گرفته اند. حالا نمی دانم چگونه شهرداری می خواهد داماش را تحت لوای خود بگیرد و هزینه های آن را هم پرداخت کند؟ به نظر بنده این تنها یک نوع بازی با احساسات هواداران داماش و عوامفریبی در زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی است”

با این حال تعداد بالای هوادارن داماش سبب شده تا برخی داوطلبان ورود به مجلس و شورا، از این تیم به عنوان ظرفیتی در راستای ارضای منافع شخصی و دستیابی به برخی اهداف از پیش تعیین شده استفاده کنند.

در پایان امید است تیم محبوب رشتی ها بتواند بار دیگر رنگ آرامش را به خود ببیند و سیل خروشان هواداران داماش در ورزشگاه عضدی، بازی در این ورزشگاه را برای هر تیمی به کابوسی تلخ تبدیل نماید.