حسن‌پور از برگزاری ٦٥ برنامه در جشنواره فرهنگی و هنری فجر امسال خبر داد و افزود: امسال ١٤ برنامه فرهنگی نظیر محفل انس با قرآن و برای نخستین بار جام باشگاه کتاب کودک و نوجوان برگزار شد.

به گزارش ندای گیلان؛محمد حسن‌پور  اظهار داشت: سال گذشته نخستین جشنواره فرهنگی هنری فجر رشت توسط هنرمندان شهرستان طراحی شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ٥٠٠ مرکز فرهنگی را برای برگزاری جشنواره فرهنگی، هنری فجر بازدید کردم افزود: ظرفیت فرهنگی و هنری رشت در آموزشگاه‌های موسیقی، تجسمی و انجمن های فرهنگی و هنری فوق العاده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت استان گیلان را یک کشور فرهنگی دانست و بیان کرد: همگرایی در استان گیلان وجود دارد و باید رشت را به‌عنوان پایتخت فرهنگی و هنری بیشتر معرفی کنیم.

حسن‌پور افزود: وظیفه مدیران فرهنگی این است که با ایجاد فرهنگ‌سراها، قرائت‌خانه‌ها، ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی، ساماندهی فعالیت‌های فرهنگی و ارتباط فرهنگی با شهرها و استان‌های دیگر در جهت ارتقای فرهنگ و هنر استان گام بردارند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ٣٧ برنامه فرهنگی و هنری در جشنواره فرهنگی و هنری فجر برگزار شد عنوان کرد: برگزاری محافل انس با قرآن و برنامه‌های هنری از جمله برنامه‌های ما بود که ٤٠ غرفه نمایشگاهی نیز در حاشیه آنها برپا شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت هدف از برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری فجر را معرفی دستاوردهای آموزشگاه‌های آزاد هنری عنوان کرد و گفت: هدف ما این است که نسل جدیدی از هنرمندان را معرفی کرده و پرورش دهیم زیرا جشنواره فرهنگی و هنری فجر یک جشنواره تقلیدی نیست‌.

حسن‌پور از برگزاری ٦٥ برنامه در جشنواره فرهنگی و هنری فجر امسال خبر داد و افزود: امسال ١٤ برنامه فرهنگی نظیر محفل انس با قرآن و برای نخستین بار جام باشگاه کتاب کودک و نوجوان برگزار شد.

وی تعداد برنامه‌های هنری جشنواره فرهنگی و هنری فجر را ٤٦ برنامه عنوان کرد و گفت: ١٤ آموزشگاه آزاد موسیقی، ٣ آموزشگاه فیلم‌سازی، ٣ آموزشگاه نمایش، ١١ اجرای صحنه، ١٢ اجرای پلاتو و ١٠ اجرای خیابانی از جمله این برنامه‌ها بود.

در پایان این جشنواره از ٧٧ هنرمند برگزیده این جشنواره با اهدای تندس و لوح تقدیر تجلیل شد.