مرتضی رضایی‌صوفی در نشست دانشگاه پیام نور گیلان با بیان اینکه این دانشگاه برای نخستین بار میزبان همایش ملی معماری و شهرسازی ایرانی‌ ـ‌ اسلامی است، اظهار کرد: این همایش با مشارکت گسترده و هم‌اندیشی صاحب‌نظران برگزار می‌شود.

ندای گیلان:مرتضی رضایی‌صوفی در نشست دانشگاه پیام نور گیلان با بیان اینکه این دانشگاه برای نخستین بار میزبان همایش ملی معماری و شهرسازی ایرانی‌ ـ‌ اسلامی است، اظهار کرد: این همایش با مشارکت گسترده و هم‌اندیشی صاحب‌نظران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه همایش مذکور 17 اردیبهشت در دهکده ساحلی انزلی برگزار می‌شود، افزود: شناخت و معرفی ارزش‌ها و مفاهیم معماری و شهرسازی ایرانی ـ‌ اسلامی و تبیین اصول و معیارهای معماری و شهرسازی ایرانی‌ـ‌اسلامی از اهداف برگزاری همایش است.

رئیس دانشگاه پیام نور گیلان بررسی موانع و ارائه راهکارهای تحقق نظریه‌های معماری و شهرسازی ایرانی‌ ـ‌ اسلامی و آشنایی دانشجویان با مباحث مرتبط با معماری و شهرسازی ایرانی‌ـ‌اسلامی را از دیگر اهداف همایش برشمرد.

وی زیبا شناسی در معماری و شهرسازی ایرانی‌ـ‌اسلامی، بافت‌ها و آثار تاریخی را از محورهای علمی همایش مذکور ذکر کرد و گفت: مسکن ایرانی‌اسلامی و امنیت در معماری و شهرسازی ایرانی‌ ـ‌ اسلامی از دیگر محورهای علمی همایش مذکور است.

رضایی‌صوفی با بیان اینکه تاکنون 522 مقاله از همایش مذکور دریافت شده است، خاطرنشان کرد: در روز همایش 20 مقاله شفاهی و 418 مقاله پوستری ارائه می‌شود.

وی همایش ملی معماری و شهرسازی ایرانی‌ ـ‌ اسلامی را یک‌روزه خواند و خاطرنشان کرد: چاپ مقالات برگزیده همایش در مجله‌های معتبر علمی و پژوهشی پشتیبان همایش از جمله مزیت‌های این همایش است.

رئیس دانشگاه پیام نور گیلان ایجاد بستر مناسب برای تحقیق و پژوهش و ارتقای سطح علمی کشور در حوزه‌ معماری و شهرسازی را از جمله اهداف دیگر همایش مذکور برشمرد.

این مسئول یادآور شد: معرفی ابعاد و قابلیت‌های رشته‌هایی مانند شهرسازی و معماری در سطح کشور برای ایجاد انگیزه به دلیل جذب دانشجویان، اساتید و پژوهشگران در رشد و توسعه روز افزون کشور اسلامی از دیگر اهداف همایش است.