استاندار گیلان برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش در سالجاری به صورت مجازی را اقدامی شایسته خواند و ابراز امیدواری کرد که در سطح گسترده ای انجام شود.

به گزارش ندای گیلان،ارسلان زارع امروز (چهارشنبه) در جلسه کارگروه آموزش و پژوهش و سیاستگذاری هفته پژوهش و فناوری استان اظهار داشت: توسعه استان در گرو توسعه علمی است و این مهم نیز در سایه توسعه پژوهشی محقق می شود.

وی با یادآوری تأکیدات خود مبنی بر اینکه در پژوهش ها به موضوعات مهمی همچون تحقق شعار سال و نیز کرونا و پیامدهای آن در جامعه توجه جدی شود، ادامه داد: باید پژوهش ها در جهت تحقق اهداف و نیازمندی های استان، بهبود زندگی مردم و همچنین همسو با ارزش ها و مطالبات جامعه صورت گیرد.

دکتر زارع استفاده بهینه از منابع محدود را یک هنر خواند و افزود: برای رسیدن به اهداف بخش پژوهش باید از این منابع محدود ، استفاده ای بهینه شده و بر اساس این الگو، لازم است اولویت بندی در امر پژوهش را مد نظر قرار دهیم.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: علاوه بر ۴۵۲ میلیون تومان بودجه مصوب جهت اجرای۴۶ عنوان طرح پژوهشی که در سال گذشته مصوب شد ، ۱۵۲ میلیون تومان دیگر هم برای تکمیل آن مصوب می شود.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به تصویب طرح جامع شهرک علمی و فناوری در گیلان ، تلاش برای معرفی طرح ها و پژوهش های برتر استان در سطح ملی را امری ضروری خواند و گفت: باید بتوانیم سهم بیشتری از کمک های دولت در این بخش ، جذب و از فعالان بخش خصوصی در حوزه فناوری و پژوهش نیز حمایت کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از دستاوردهای پژوهشی مراکز دانشگاهی، تحقیقاتی و پژوهشی استان در جهت توسعه پایدار افزود: دستگاه های اجرایی استان تا پایان آذرماه امسال فرصت دارند نیازهای پژوهشی خود را به دبیرخانه کارگروه آموزش و پژوهش استان اعلام کنند.

دکتر زارع برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش در سالجاری به صورت مجازی را اقدامی شایسته خواند و ابراز امیدواری کرد که در سطح گسترده ای انجام شود.

استاندار گیلان ادامه داد: با توجه به محدودیت هایی که ویروس کرونا در کشور به وجود آورده ، استفاده از فضای مجازی برای معرفی ظرفیت پژوهشی استان باید مورد توجه باشد و رسانه ها بویژه صدا و سیمای مرکز گیلان نیز پررنگ‌تر از سال‌های گذشته ضمن تبیین جایگاه ارزشی پژوهشگران ، نسبت به معرفی جایگاه پژوهشی استان و پتانسیل های موجود در این بخش اقدام کنند.

دکتر زارع به موضوع برگزاری جشنواره دانش آموزی در سالجاری اشاره کرد و گفت: با در نظر داشتن محدودیت ها ، اداره کل آموزش و پرورش بکوشد این جشنواره در دهه فجر امسال برگزار شود.