مدیر کل موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان از برگزاری نمایشگاه استاندارد و کیفیت در 20 مهر ماه جاری در رشت خبر داد.

به گزارش نداي گيلان: محمدعلی یوسفی امروز به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی استاندارد اظهار کرد: 22 مهر ماه روز جهانی استاندارد است و امسال برنامه‌ها از 18 مهر ماه آغاز شده و به روز ملی کیفیت ختم می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال نودمین سال فعالیت سازمان استاندارد را احیا می‌کنیم، افزود: برای کاهش فاصله بین استاندارد و تولید کننده برنامه‌هایی با همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دست اجرا داریم.

مدیر کل موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان با اشاره به اینکه تا 22 مهر ماه جاری هر روز برنامه‌های مناسبی اجرا می‌شود، تصریح کرد: بین استاندارد و مردم و مصرف کننده نباید فاصله باشد و استفاده از کالای استاندارد باید از دوران کودکی در جامعه نهادینه شود.

وی 20 مهر ماه را روز استاندارد و نظام استانداردسازی عنوان کرد و گفت: برای این روز نمایشگاه استاندارد و کیفیت در رشت برگزار می‌شود.

یوسفی معرفی کالای استاندارد به مردم را از اهداف برگزاری نمایشگاه مذکور بیان کرد و یادآور شد: معرفی تولید کنندگان برتر که با وجود تنگناها توانستند تولیدات خوبی به مردم را عرضه کنند از جمله اهداف دیگر برپایی نمایشگاه استاندارد و کیفیت است.

وی محل برگزاری نمایشگاه استاندارد و کیفیت را در کارخانه فرش گیلان عنوان کرد و متذکر شد: امسال نمایشگاه استاندارد تنها در مرکز گیلان برگزار می‌شود.

این مسئول استاندارد را چتری حمایت‌بخش برای زندگی بهتـر و آسوده‌تر مردم دانست و یادآور شد: استانداردها نوعی نگرش معنایی و هویت‌بخشی کیفی به کالای تولیدی و زبان مشترک بین تولید کننده و خریدار است و استفاده از کالای استاندارد این اطمینان را به مصرف‌کننده می‌دهد که با خیالی آسوده آن را مورد استفاده قرار دهد.