در نخستین روز از گرامیداشت هفته دفاع مقدس، کتابداران کتابخانه های عمومی استان گیلان در شهرستان های شفت، رودسر، رودبار و بندر انزلی با برگزاری برنامه های متنوعی یاد و خاطره رشادت های رزمندگان اسلام و مدافعین وطن را گرامی داشتند.

به گزارش ندای گیلان گیلان، در نخستین برنامه فرهنگی کتابخانه های عمومی استان گیلان که به همت کتابداران کتابخانه های عمومی شهرستان رودسر و در بستر فضای مجازی برگزار شد، ضمن معرفی ۵عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس شامل “غواص ها بوی نعناع می دهند”، “آب هرگز نمی میرد”، ” آن روز سه شنبه بود”، ” معلم فراری” و ” با من بیا سمت باران” ضمن تهیه سوالاتی از محتوای این  کتاب ها، از اعضای کتابخانه ها خواسته شد به این سوالات در شبکه های اجتماعی شهرستان پاسخ دهند. همچنین پس از هفته دفاع مقدس و برای قدردانی از برگزیدگان این مسابقه فرهنگی، جوایزی به رسم یادبود در نظر گرفته شده است.

از تجلیل از رزمنده دفاع مقدس تا گشایش نمایشگاه کتاب در کتابخانه عمومی شهر شفت

کتابداران کتابخانه های عمومی شهرستان شفت نیز در روز نخست گرامیداشت این هفته با تجلیل از یک رزمنده دفاع مقدس برنامه های خود را آغاز کردند.

علی موسی زاده، از رزمندگان ۸سال دفاع مقدس و از شاعران این شهرستان به دعوت کتابداران با حضور در کتابخانه عمومی شهید چمران شفت و اهدای کتاب تجلیل و از رشادت ها و دلیرمردی های وی در آن دوران قدردانی شد.

همچنین برگزاری مسابقه نقاشی و تهیه روزنامه دیواری در فضای مجازی کتابخانه و گشایش نمایشگاه عکس وکتاب جاودانه ها با حضور سید محسن موسوی، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان و مسئولین این شهرستان در این کتابخانه از دیگر برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس بود.

معرفی کتاب های پرمخاطب دفاع مقدس در کتابخانه های عمومی بندر انزلی

در شهرستان بندر انزلی نیز نمایشگاه کتاب دفاع مقدس با به نمایش درآمدن کتابهایی در این حوزه گشایش یافت. در این نمایشگاه کتاب که در کتابخانه عمومی شهدای هشتم شهریور غازیان بندر انزلی برگزار شد کتابهای “دختر شینا”، “پایی که جا ماند” و کتاب “مربع های قرمز” معرفی شدند.

همچنین برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب از آثار دفاع مقدس در کتابخانه امام علی (ع) لیجارکی حسن روز منطقه آزاد انزلی از دیگر برنامه های این شهرستان در روز نخست هفته دفاع مقدس بود.

نمایش ۲۰۰عنوان کتاب دفاع مقدس، عکس و خوشنویسی هنرمندان در رودبار

کتابداران شهرستان رودبار نیز همزمان با آغازین روز از این هفته با گشایش نمایشگاه بزرگ کتاب “جاودانه ها” یاد و خاطره جنگ تحمیلی را گرامی داشتند.

در این نمایشگاه کتاب که با همکاری اداره کتابخانه های عمومی و فرهنگ و ارشاد اسلامی رودبار، به میزبانی کتابخانه عمومی شهید هدایت درویشوند و با حضور جانشین فرماندهی سپاه رودبار، روسای ادارات تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش، دانشگاه آزاد اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کتابخانه های عمومی شهرستان رودبار برگزار شد، بیش از۲۰۰عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس در معرض دید علاقمندان و دوستداران ادبیات جنگ و دفاع مقدس قرار گرفت.

آغاز ویژه برنامه “هفت روز، هفت کتاب” و “هفت روز، هفت قصه” در کتابخانه های عمومی آستارا

کتابداران کتابخانه های عمومی شهرستان آستارا نیز در آغاز این هفته برنامه های مختلفی را در گرامیداشت یاد و خاطره دلاورمردان مدافع وطن برگزار کردند. برگزاری نمایشگاه کتاب، شعر خوانی دفاع مقدس به صورت مجازی،  آغاز برگزاری ویژه برنامه “هفت روز، هفت کتاب” شامل معرفی متنی کتاب های مطرح دفاع مقدس و “هفت روز، هفت قصه” با موضوع قصه گویی دفاع مقدس برای کودکان، نمایشگاه مجازی تصاویر شهدای شهرستان آستارا از مهمترین اقدامات کتابداران شهرستان آستارا در آغاز هفته دفاع مقدس بود.

گفتنی است کتابخانه های عمومی استان گیلان به مناسبت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس ۸۰ برنامه فرهنگی در دست اجرا دارند که در این هفته برگزار خواهد شد. همچنین نشست ویژه کتاب خوان دفاع مقدس و روایتگری دفاع مقدس از دیگر برنامه های محوری استان گیلان همزمان با این هفته خواهد بود.