نمایشگاه‌های بهاره عرضه مستقیم کالا در شهرستان‌های آستارا، بندر انزلی، تالش، رشت و لاهیجان برگزار خواهد شد.

به گزارش ندای گیلان،فرهاد دلق پوش در جلسه کارگروه تنظیم بازار گیلان با اشاره به برپایی پنج نمایشگاه بهاره در استان گیلان، اظهار کرد: نمایشگاه‌های بهاره عرضه مستقیم کالا در شهرستان‌های آستارا، بندر انزلی، تالش، رشت و لاهیجان برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به آغاز به کار این نمایشگاه‌ها از ۱۹ اسفند در گیلان، گفت: این نمایشگاه‌ها با توجه به نیاز مردم در گروه مواد پروتئینی، غذایی، خشکبار و شیرینی و همچنین پوشاک و کیف و کفش برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در مجموع ۶۴۵ غرفه نمایشگاهی در این ۵ شهرستان گیلان برپا خواهد شد، افزود: برای رفاه حال شهروندان در ۱۶ شهرستان گیلان جشنواره فروش فوق العاده بهاری و نوروزی در ۶۴۰ واحد صنفی برگزار می‌شود.

دلق پوش با توجه به بارش برف اخیر در استان گیلان، ادامه داد: با توجه به تأمین و توزیع انواع اقلام مورد نیاز با مدیریت مردم و همکاری دستگاه‌های مرتبط اعم از خصوصی و دولتی هیچ‌گونه کمبودی در اقلام مصرفی مردم در ایام برف مواجه نشدیم.

وی در ادامه به گشت‌های مشترک نظارت بازرسان این سازمان در ایام پایانی و نوروزی به همراه نمایندگان تعزیرات حکومتی، بهداشت، اماکن و بازرسی اتاق اصناف، گفت: این گشت‌ها به صورت روزانه و مستمر از کلیه واحدهای صنفی در استان گیلان انجام می‌شود تا از هرگونه تخلف و اجحاف احتمالی در حق مردم جلوگیری شود.

دبیر کارگروه تنظیم بازار گیلان به پیگیری‌های صورت به منظور اختصاص هزار و تن سهمیه شکر خانوار از محل ذخیره استراتژیک به این استان از وزارت صمت و شرکت بازرگانی دولتی ایران خبر داد و اظهار کرد: ۵۰۰ تن شکر به استان اختصاص یافته که ۱۰۰ تن آن جذب و توزیع شده است.