نمایشگاه آثار و اسناد میرزا کوچک جنگلی در حاشیه هشتمین همایش «میرزا کوچک جنگلی» در صومعه سرا برپا می شود

به گزارش ندای گیلان،نورالله صفرپور در جلسه هماهنگی برگزاری همایش «میرزا کوچک جنگلی»که در دفتر فرمانداری شهرستان صومعه سرا برگزار شد، اظهار کرد: این هشتمین همایشی است که با موضوع «میرزا کوچک» در شهرستان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه تفاوت همایش امسال با سال های گذشته در این است که براساس برنامه ریزی انجام شده به صورت استانی برگزار شود، افزود: حضور شاعران برتر استان، استفاده سخنران ملی، اجرای نمایش های خیابانی، صحنه ای و آیینی با موضوع مبارزات میرزا، اجرای موسیقی سنتی و سرود، اهدای بسته های فرهنگی، ساخت دکور با مضمون و حال و هوای دوران مبارزات جنگل و همچنین تجلیل از خانواده شهید مدافع حرم «محمد اتابه» از جمله برنامه درنظر گرفته شده برای این همایش است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه سرا با اشاره به اینکه میرزا کوچک جنگلی نماد استکبار ستیزی بود، گفت: امسال نود و ششمین سالگرد شهادت این روحانی مبارزه و الگوی مبارزه با ظلم و ستم است.

وی پاسداشت و برگزاری همایش برای میرزای جنگلی را یکی از مهم ترین وظایف گیلانیان برشمرد و خاطرنشان کرد: میرزا کوچک جنگلی افتخار گیلانیان به ویژه مردم شهرستان صومعه سرا است.

صفرپور در ادامه با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه آثار و اسناد میرزا کوچک جنگلی در حاشیه این همایش یکی دیگر از برنامه ها است، تصریح کرد: شهر گوراب زرمیخ به عنوان مهم ترین پایگاه مبارزاتی نهضت جنگل محسوب می شود که یکی از اهداف برگزاری این همایش به صورت استانی، معرفی و شناساندن هرچه بیشتر این منطقه و نقش مردمان آن در مبارزات جنگل است.

به گفته این مسئول یکی از وظایف ما در راستای دفاع از تفکرات و اندیشه ها استکبارستیزی میرزا کوچک جنگلی زنده نگهداشتن یاد و خاطره این روحانی مبارز و همچنین احیا و انتقال اهداف و آرمان های آن است.

وی همچنین در ادامه با بیان اینکه زمان و روز برگزاری این همایش طی روزهای آتی اعلام می شود، افزود: با توجه به تعداد و حضور مهمانان استانی و حتی ملی این مراسم در سالن شهید آوینی مجتمع فرهنگی و هنری فارابی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه سرا برگزار می شود.


https://t.me/joinchat/AAAAADvF5lVUQ_e7RpPBBg

https://t.me/joinchat/AAAAADvF5lVUQ_e7RpPBBg

مهر