استاندار گیلان از تدوین برنامه توسعه مناطق آزاد استان گیلان خبر داد.

به گزارش نداي گيلان: محمد علی نجفی صبح امروز در دیدار با فرماندهان انتظامی گیلان در محل سالن اجتماعات الغدیر استانداری گیلان با اشاره به نقش نیروی انتظامی در حوزه‌های مختلف اظهار داشت: توان نیروی انتظامی گیلان بسیار بالا است و آمارها نشان از روند رو به صعود و مثبت در این حوزه است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان گیلان افزود: گیلان، استانی است که کوه و جنگل و دریا را در کنار هم دارد و باید برای بهره‌گیری از این امکانات به‌درستی برنامه‌ریزی شد زیرا در گیلان کمتر توانسته‌ایم از این ظرفیت‌ها بهره بگیریم و نیروی انتظامی می‌تواند در حوزه اکوتوریسم همکاری خوبی داشته باشد.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه بار ورود مسافران بر دوش نیروی انتظامی است گفت: منطقه آزاد انزلی و آستارا ظرفیت‌های بی‌بدیلی برای شمال کشور است و نیاز است دستگاه‌های تخصصی ورود کنند تا از این ظرفیت‌ها به‌درستی استفاده شود.

نجفی با اشاره به ورود کالاهای قاچاق به کشور، مبارزه با قاچاق کالا را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: توسعه مناطق آزاد باعث افزایش اشتغال در استان می‌شود و برای توسعه فعالیت‌ها در مناطق آزاد برنامه تدوین می‌شود.

استاندار گیلان با اشاره به کشورهایی که وضعیت درآمدی بالا دارند خاطرنشان کرد: در این کشورها کم‌ترین هزینه‌ها در حوزه نظام اجتماعی می‌شود و این‌گونه نیست که همه کارها بر عهده نیروی انتظامی و دولت باشد.

وی تدوین برنامه‌های آموزش اجتماعی را مورد تأکید قرار داد و گفت: اگر فرهنگ‌سازی شود بسیاری از وظایف نیروی انتظامی کاسته می‌شود.

وی با اشاره به آسیب‌شناسی رفتارهای اجتماعی افزود: باید هنجارها و ناهنجارها شناسایی و عواملی که باعث ناهنجاری‌ها می‌شوند، شناسایی شود.