خطیب جمعه تالش گفت:دستگاههای اطلاعاتی آمریکا دنبال جمع کردن افراد افراطی از سراسر جهان و تشکیل دولت اسلامی است و این را تنها راه حفاظت از اسرائیل می دانند

به گزارش ندا گیلان از تالش؛حجت الاسلام و المسلمین حسین انصاری با تبریک نهم ربیع الاول سالروز به امامت رسیدن حضرت بقیه الله الاعظم امام زمان (عج) را مورد اشاره قرار داده که در سال 260 هجری گفت:وجود پیشوای معصوم در هر دوره لازم است و امامت آنقدر مهم است که اتمام دین و اکمال دین و رضایت خداوند را طبق آیه قرآن در پی دارد.
وی افزود:از طرفی در روایت هم داریم که 12 نفر جانشین بعد از پیامبر اکرم (ص) هستند و این روایات را عمدتاً در صحاح اهل سنت داریم و آنقدر این روایات از جهت سندی مستند و محکم است که هیچ شخصی از اهل سنت از جهت سند به این روایت خدشه وارد نکرده است.
خطیب جمعه تالش  آزمایش مردم  را  یکی از علت های غیبت از دیدگاه ائمه بزرگوار علیهم السلام عنوان کردو بیان داشت: آزمایشی که  به علت بسیار طولانی بودن دوران غیبت بسیار سخت هم هست  بطوری که عده ای از مؤمنین  از راه ایمان باز می گردند.

امام جمعه تالش در ادامه خطبه دوم در خصوص فرارسیدن ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و حضرت امام صادق (ع) و نیز هفته وحدت اظهار کرد: امروز زمان آن نیست که توپ و تفنگ بیاید و مسلمانها را بیدار کند و توحید تبدیل به تثلیث شود یعنی مساجد تبدیل به کلیسا شود بلکه امروز آن چیزی که مسلمانان دارند خطر را می بینند و حس می کنند جنگ مسلمان با مسلمان است بیشترین کشته ها را مسلمانان توسط خودشان دارند می دهند و مسلمان کشی راه افتاده است.
انصاری افزود:خطر امروز جنگ مسلمانان با مسلمانان است . قرآن کریم تاکید می کند که اختلاف نکنید که یقیناً سست خواهید شد و همه می دانیم که انگلیس و آمریکا علت اصلی اختلاف بین مسلمانان در جهان است .
وی افزود:دستگاههای اطلاعاتی آمریکا دنبال جمع کردن افراد افراطی از سراسر جهان و تشکیل دولت اسلامی است و این را تنها راه حفاظت از اسرائیل می دانند و برنامه ریزی امروزه دشمن اختلاف افکنی میان مسلمانان است بنابراین باید بسیار هوشیار باشیم.