مدیرعامل شرکت آب فاضلاب روستایی گیلان از خسارت برف هفته گذشته به 105 مجتمع آبرسانی روستایی گیلان خبر داد و عنوان کرد: 15 میلیارد ریال به این مجتمع های آبرسانی خسارت وارد شده است.

به گزارش ندای گیلان از رشت،محبعلی رنج ور در گفت وگو یی با اشاره به بهره برداری از 187 طرح آبرسانی روستایی گیلان در دهه فجر، اظهار کرد: در ایام الله دهه فجر جمعیتی افزون بر 127 هزار نفر در روستاهای استان از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار شدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان با بیان اینکه 118 طرح تامین آب شرب و 69 طرح بازسازی شبکه آبرسانی روستایی به بهره برداری رسیده است، افزود: 700 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح ها هزینه شد.

وی با بیان اینکه شاخص بهره مندی روستاهای گیلان از نعمت آب شرب با افزایش 2.1 درصدی، به رقم 75.95 درصد رسید، تصریح کرد: برای آبرسانی به روستاهای مزبور 814 کیلومتر لوله گذاری خطوط انتقال و توزیع اجرا، 32 دهنه چشمه بهسازی، 4 حلقه چاه حفر، 8 واحد ایستگاه پمپاژ و یک هزار و 690 مترمکعب مخزن احداث شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در دولت یازدهم بیش از یک هزار و 220 میلیارد ریال اعتبار به حوزه آب شرب روستایی گیلان اختصاص یافت، گفت: در زمان کنونی 277 هزار و 518 مشترک روستایی در گیلان زیر پوشش شبکه آبرسانی قرار دارند.

رنج ور از خسارت برف هفته گذشته به 105 مجتمع آبرسانی روستایی گیلان خبر داد و عنوان کرد: 15 میلیارد ریال به این مجتمع های آبرسانی در شهرستان های رشت، لاهیجان، آستانه اشرفیه، رودسر، املش، لنگرود، سیاهکل، فومن، صومعه سرا، شفت و رودبار خسارت وارد شده است.

مدیرعامل آبفار گیلان خاطرنشان کرد: بیشترین خسارت وارد شده، مربوط به یخ زدگی کنتور، شکستگی خطوط آبرسانی، تخریب ایستگاه های پمپاژ و سوختگی تابلو برق هاست.