نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به حضور چند روزه خود در دیلمان گفت: برخی از مناطق این بخش روزانه فقط ۲ ساعت آب شرب دارند.

به گزارش ندای گیلان به نقل از تسنیم،آیت الله زین العابدین قربانی امروز در جمع تعدادی از مدیران کل و مسئولان و مردم دیلمان با اشاره به اینکه دیلمان نسبت به جهان تشیع حق دارد اظهار داشت: متاسفانه در قرن‌های گذشته استعمار این نور پر فروغ را کم‌رنگ کرد تا جایی که در اوایل انقلاب مراکز بهائیت در سیاهکل و دیلمان فعال بودند.

وی با اشاره به تبعاتی که کارخانه سیمان دیلمان در این منطقه ایجاد کرده است گفت: اشتغال‌زایی کار خوبی است اما نباید برای اشتغال‌زایی هر کاری انجام داد زیرا ظاهرا مواد اولیه این کارخانه را از استان زنجان تهیه می‌کنند در حالی‌که در همین‌جا مصالح وجود دارد و این نشان می‌دهد برای ساخت این کارخانه سیمان برنامه ریزی درستی انجام نشده است.

آیت الله قربانی با بیان این که به استاندار، مدیران کل، فرمانداران و سایر مسئولین تذکر می‌دهم که ما هم اکنون در زمان طاغوت نیستیم و رهبر شما رهبری فرزانه است و رفتار شما می‌بایست طوری باشد که مردم به نظام گرایش داشته باشند که البته این طور نیز است گفت: ما برای اسلام انقلاب کردیم پس باید شئونات اسلامی را به طور کامل رعایت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به اینکه مسئولان استان باید به خواسته‌های مردم دیلمان توجه بیشتری نشان دهند افزود: موضوع تامین آب شرب، تکمیل ساختمان آتش‌نشانی و ساختمان بخشداری دیلمان، احداث کشتارگاه در منطقه دیلمان، ساخت مسجد اسپیلی، اتمام درمان‌بستر دیلمان و راه‌های روستایی از مشکلاتی است که مسئولان باید به آن رسیدگی کنند و در تمام روزهای هفته باید دنداپزشک در منطقه دیلمان حضور داشته باشد.

وی با بیان اینکه مردم دیلمان ولی نعمت ما هستند اما در این سال‌ها در محرومیت بودند گفت:مدیران کل، استاندار و مسئولان شهرستانی برای رفع مشکل مردم دیلمان تلاش کنند تا همه از برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برخوردار شوند.