اسماعیل پور با بیان اینکه برخی از سرعت کاه ها بیشتر به خاکریزها شباهت داشته تا سرعت کاه، خاطرنشان کرد: سرعت کاه ها دارای یک استاندارهایی درباره نوع و اندازه هستند

به گزارش ندای گیلان،حسین اسمعیل پور در جلسه شواری ترافیک شهرستان با اشاره به اینکه در سطح این شهرستان سرمایه گذاریی که بتواند سبب برآوردن نیازهای عمومی جامعه، رفع مشکلات اقتصادی به بازآفرین تولید ثروت در شهرستان کمک کند وجود ندارد، گفت: البته یک مورد ارائه شده که با مانع ترافیکی برخورد کرده است.

حسین اسماعیل پور با تأکید برضرورت حمایت مسئولان استانی برای رفع این مشکلات در سطح شهرستان، خاطرنشان کرد: امیدواریم این مسئله به زودی حل شده تا بتوانیم خدمات رسانی بهتری به شهروندان فومنی انجام دهیم.

اسماعیل پور با بیان اینکه نبود طرح مناسب سبب شده که گاها شاهد طولانی شدن اجرای یک طرح و پروژه و هزینه های اضافی در سطح شهرستان شویم، تصریح کرد: اگر طرح مناسبی برای ک پروژه وجود داشته باشد می توان با استفاده از پتانسیل های داخلی شهرستان در سطح روستاها اجرای شود.

به گفته این مسئول نبود طرح مطالعاتی مناسب سبب نیمه کاره رها شدن پروژه و در نتیجه تضعیف نظام، دولت و مسئولان در انظار عمومی و مردم می شود.

وی در ادامه به پروژه آسفالت ماسوله به ماجلان نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه اوج حضور مسافرو گردشگر در این شهرک تاریخی در فصل تابستان بوده و زمان کار پیمانکاران برای اجرای این پروزه نیز در این فصل است که باید راهکاری مناسب اندیشیده شود.

فرماندار فومن همچنین تأکید کرد: به دلیل کم بودن فصل کاری برای پیمانکاران در این پروژه نیازمند یک همدلی و همکاری جمعی برای تسریع بخشیدن به اجرای این پروژه هستیم.

نبود زیرساخت های مناسب جاده ای با توجه به ظرفیت فومن

وی با اشاره به اینکه بسیاری از سرعت کاه های نصب شده در حوزه شهری و روستایی استاندارد نیست، گفت : نصب چنین سرعت کاه هایی از بین بردن سرمایه ملی مردم محسوب می شود.

اسماعیل پور با بیان اینکه برخی از سرعت کاه ها بیشتر به خاکریزها شباهت داشته تا سرعت کاه، خاطرنشان کرد: سرعت کاه ها دارای یک استاندارهایی درباره نوع و اندازه هستند که انتظار داریم این استانداردها در نصب آنها رعایت شود زیرا در بحث توسعه روستایی ایجاد مشکل می کند.

وی در ادامه به برخی از ویژگی های ترافیکی شهرستان فومن اشاره و تصریح کرد: متفاوت بودن جمعیت سیار و ثابت در شهرستان فومن که برخی اوقات شاهد دو برابری جمعیت مسافر به نسبت جمعیت شهرستان هستیم که خود یک بار مضاعف در حوزه ترافیکی ایجاد می کند.

فرماندار فومن با بیان اینکه برای حل معضل ترافیکی باید به این موضوع توجه ویژه ای صورت گیرد، ادامه داد: زیرساخت های جاده ای در شهرستان فومن به ویژه در حوزه شهرک تاریخی ماسوله و قلعه رودخان با توجه به حجم جمعیت مناسب نیست.

وی همچنین با اشاره به اینکه بدترین اماکن شهرستان فومن ورودی های این شهر از سمت ماسوله، صومعه سرا و شفت است، یادآور شد: بررسی هر سه ورودی نمایان کننده چهره ای بسیار نامناسب از شهر است.

اسماعیل پور به تمایل مسئولان در حوزه مدیریت شهری برای ارائه بهترین خدمات به مردم شهرستان فومن اشاره و اظهار کرد: متاسفانه برخی اوقات اجرای پروژه مشمول زمان شده که سبب دلزدگی مسئولان و مردم می شود.

وی در ادامه با تأکید براهمیت آموزش و پیشگیری از حوادث، افزود: در زمینه آموزش و پیشگیری که با ضعف هایی همراه هستیم آمادگی لازم برای حمایت همه جانبه در سطح شهرستان وجود دارد.

فرماندار فومن با بیان اینکه در حوزه توسعه روستایی تمام تلاش خود را انجام می دهیم و نیازمند توجه ویژه مسئولان امر در سطح استان هستیم، گفت: ولی در این زمینه درباره اجرای پروژه های روستایی با برخی مشکلات مواجه هستیم.