در جریان سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به گیلان و با دعوت استانداری خبرنگاران جهت پوشش رسانه ای این سفر راهی فرودگاه و سپس استانداری گیلان شدند که برخورد ناشایست تیم حفاظتی موجب ناراحتی و اعتراض اهالی رسانه این استان شد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،صبح امروز و در جریان سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به گیلان و با دعوت استانداری خبرنگاران جهت پوشش رسانه ای این سفر راهی فرودگاه و سپس استانداری گیلان شدند که برخورد ناشایست تیم حفاظتی موجب ناراحتی و اعتراض اهالی رسانه این استان شد.

تفتیش های بدنی مکرر،توقیف دوربین عکاسان  و رهاسازی آن ها در گوشه ای از سالن و به شکل نامناسب ،جلوگیری از ورود عکاسان به محل برگزاری همایش و… موجب ناراحتی شدید اصحاب رسانه استان شد.

جالبتر این که این مسئولان استان نیز از گزند این رفتار غیر حرفه ای و ناشایست در امان نبودند.

عکاس ندای گیلان در تشریح ماجرا می گوید:هشت صبح در فرودگاه حاضر شدیم
و بعد از حدودا یک ساعت معطلی بواسطه ناهماهنگی  دوربين ها با تمام امكامات چک شد و كارت ورود به استانداري بعنوان عكاس به ما تحویل داده شد.

وی افزود: دوريين با كيف با امنيت توسط يک خودرو به استانداري برده شد و زمانی که حدود ساعت 13 در استانداری حضور پیدا كردیم بعد از تفتیش مجدد مشاهده کردیم  كيف و وسایل همراه  دوربین هاي عکاسان  روي زمين و گوشه اتاق قرار دارند.
عکاس ندای گیلان بیان داشت:با اينكه دوربین به همراه كیف در فرودگاه چک شده بود اما با اين حال از ورود كیف دوربین به داخل سالن جلوگیری شد.

وی ادامه داد:نه‌تنها خبرنگاران  اجازه بردن گوشی موبایل را به داخل سالن نداشتند بلکه مدیران نیز تفتیش بدنی شده و گوشی موبایل آن ها ضبط شد.

این عضو جامعه رسانه ای با بیان اینکه پس از مدتی دوباره به عکاسان اعلام کردند شما اجازه عكاسی در سالن را ندارید و باید به سالن بالا بروید افزود: این در حالی بود که  از سالن مشرف بر سالن اصلی بخش اعظمی از سالن در لنز دوربین ها قرار نمی گرفت.
وی گفت:علیرغم  تلاش روابط عمومی استانداری گیلان و کارمندان تیم حفاظتی لاریجانی اجازه ورود به عکاسان را نداد.

خبرنگار ندای گیلان ادامه داد:جالب اینجاست وقتی شهردار کلانشهر رشت هم خواست وارد سالن شود مانع وی شدند و پس از مدتی معطلی و با تفتیش بدنی کامل اجازه یافت تا در سالن محل سخنرانی رئیس مجلس حضور پیدا کند.

وی در پایان تصریح کرد: عکاسان خبری كه از اين وضع و بي احترامی های پی در پی تیم حفاظتی به شدت دلخور بودند تصمیم بر ترک استانداری و تحریم پوشش تصویری این جلسه گرفتند.