مدیر شبکه سه سیما گفت به دلیل مشکلات مالی نتوانستیم بازی نفت مقابل الاهلی را پخش کنیم، اگر از طرف دولت حمایت نشویم و بدهی های خود را پرداخت نکنیم ممکن است سایر مسابقات ورزشی که در خارج از ایران برگزار می‌شود پخش نشود.

به گزارش نداي گيلان:  غلامرضا میرحسینی درباره دلایل پخش نشدن بازی الاهلی مقابل نفت افزود: تیم نفت تهران به عنوان نماینده ایران در جام باشگاه های آسیا شرکت کرد و در دو مسابقه رفت و برگشت مغلوب تیم اماراتی شد، در بازی رفت میزبان بودیم و صدا و سیما به طور کامل بازی نفت را پوشش داد؛ اما بازی برگشت قرار بود از شبکه ورزش پخش شود و این موضوع به صورت زیرنویس در شبکه سه سیما و ورزش به اطلاع مخاطبان رسانده شد.

وی گفت: پخش مسابقاتی که در خارج از ایران انجام می شود بر عهده رسانه ملی نیست و شرکت های مختلفی پوشش این مسابقات را به عهده می گیرند، پخش مسابقات آسیایی نیز بر عهده شرکت wsg است و به خاطر بدهی 1 و 3 میلیون دلاری که ما به این شرکت داریم علی رغم تلاش های زیادی که برای پخش مسابقه نفت داشتیم و قول هایی که بابت پرداخت این بدهی به شرکت مذکور دادیم این شرکت در دو ساعت مانده به پخش مسابقه اعلام کرد که به دلیل بدهی این مسابقه را پخش نمی کند مگر اینکه همه بدهی های قبلی پرداخت شود و برای همین مسابقه هم رقم هنگفت و غیر معمولی درخواست کرد که عملا در فرصت باقیمانده اجابت این خواسته ممکن نبود.

دیدار الاهلی امارات و نفت ایران در دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا چهارشنبه 25 شهریور برگزار شد.
بدون حمایت مالی دولت از پخش مسابقات معذور خواهیم بود
مدیر شبکه سه سیما افزود: اگر از طرف دولت حمایت نشویم و بدهی های خود را پرداخت نکنیم ممکن است سایر مسابقات ورزشی که در خارج از ایران برگزار می‌شود پخش نشود زیرا شرکت های خارجی تنها به مسائل مالی و سود حاصل از آن توجه می کنند.

میرحسینی گفت: بدهی زیاد سازمان صدا و سیما، حمایت نکردن دولت در تخصیص منابع ارزی برای رفع مشکلات سازمان صدا و سیما و بی اطلاع بعضی مسئولان برگزار کننده رقابت های ورزشی از شرایط موجود صدا و سیما سبب ایجاد مشکلاتی در پخش این مسابقه ورزشی شد.

مدیر شبکه سه سیما افزود: مردم بدانند که سازمان صدا و سیما از جمله شبکه سه سیما همه تلاش خود را می کند که مسابقات مختلف ورزشی را پوشش دهد همانطور که مسابقات جام جهانی والیبال در ژاپن و کشتی در آمریکا را پوشش داد این خواسته دکتر سرافراز و دلیل اهمیت به ورزش و مخاطبان آن است.

وی گفت: یک گلایه شخصی نیز از علیرضا منصوریان سرمربی جوان تیم نفت دارم، منصوریان علی رغم اینکه مربی خوب و با استعدادی است می توانست قبل از هرگونه اظهار نظری، دلایل پخش نشدن بازی را از مسئولان سوال کند و با آگاهی بهتری نکات خود مطرح کند.

علیرضا منصوریان سرمربی تیم نفت در پی پخش نشدن این بازی اظهارات تندی درباره عملکرد رسانه ملی مطرح کرده بود.

میرحسینی گفت : اگر بدهی های ما به شرکت های پخش کننده خارجی پرداخت نشود ممکن است سایر بازی های خارج از کشور از جمله بازی‌های تیم ملی نیز پخش نشود و آن‌ها به ما سیگنال ندهند.

مدیر شبکه سه سیما افزود: سیما اکنون به دلیل همین بدهی‌ها نمی تواند سریال ها و فیلم های جدید خریداری کند و مهمترین دلیل پخش تکراری فیلم های سینمایی و سریال های خارجی همین نکته مهم است.

میرحسینی گفت: برای سازمان صدا و سیما به خصوص رئیس سازمان پاسخ به نیازها و مطالبات مردم بسیار مهم است.

مدیر شبکه سه سیما افزود: علیرغم مشکلات موجود و صورت نگرفتن حمایت های لازم، سازمان همه تلاش خود را می کند تا به منظور تکریم مخاطبان خود این مشکلات را پشت سر بگذارد.