معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: انعطاف پذیری در نوسانات اقتصادی و سلایق بازار و امکان تغییر محصول در حداقل زمان از جمله مزیت های راه‌اندازی صنایع کوچک و متوسط در کشور است.

به گزارش ندای گیلان، فرشاد مقیمی در نشست با مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان با اشاره به نقش صنایع کوچک و متوسط در ایجاد اشتغال و تولید تصریح کرد: سهم به سزای صنایع کوچک و متوسط در تولید و رشد اقتصادی کشور موجب شده تا این بخش از بنیان های اقتصاد مقاومتی و ابزاری ارزشمند و کارآمد محسوب شود.

معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع‌کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه صنایع کوچک و متوسط نقش مهمی در تولید صنعت، ارزش افزوده و ارزش ناخالص تولید ملی دارند، تصریح کرد: انعطاف پذیری در نوسانات اقتصادی و سلایق بازار و امکان تغییر محصول در حداقل زمان از جمله مزیت‌های راه اندازی صنایع کوچک و متوسط در کشور است.

وی پرداختن به مقوله تحقیق و توسعه در صنایع کوچک و متوسط را از الزامات مهم ماندگاری و دوام این صنایع عنوان کرد و افزود: توجه به نیاز بازار مصرف، بازارسازی و توسعه آن و ایجاد تنوع در محصولات، از مهم ترین مواردی است که برای حفظ حیات صنایع کوچک و متوسط باید به آن پرداخته شود.

 مقیمی در ادامه بر شناخت جامع از توانمندی ها و ضعف های  شهرک ها و نواحی صنعتی تأکید کرد و افزود: ارائه خدمات زیرساختی و بسته های حمایتی با توان هر چه بیشتر باید تداوم یابد تا شاهد راه اندازی واحدهای صنعتی جدید، ایجاد اشتغال پایدار و افزایش توان تولیدی کشور در عرصه های مختلف صنعتی باشیم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان در این نشست با بیان ارائه خدمات زیرساختی و بسته های حمایتی مختص صنایع کوچک و متوسط از آمادگی واگذاری بیش از 800 هکتار عرصه صنعتی به سرمایه گذاران خبر داد.

طهمورث لاهوتی اشکوری تصریح کرد: از مجموع 36شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در گیلان هم اکنون 33 شهرک و ناحیه صنعتی در گیلان در دست بهره برداری قرار دارد.

طهمورث لاهوتی اشکوری با بیان بهره برداری از 33 شهرک و ناحیه صنعتی در سطح استان تصریح کرد: هم اکنون یک هزار و 744هکتار عرصه در اختیار شرکت شهرک های صنعتی گیلان قرار دارد و فازهای عملیاتی زیرساختی در یک هزار و 273هکتار از این مساحت به انجام رسیده است.

وی با اشاره به واگذاری 486 هکتار عرصه صنعتی به سرمایه گذاران خاطر نشان کرد: هم اکنون 806 واحد صنعتی در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی با ایجاد اشتغال برای بیش از 14 هزار نفر در دست بهره برداری قرار دارند.

لاهوتی اشکوری همچنین از انجام مراحل ساخت و ساز و احداث 658 واحد صنعتی جدید در سطح شهرک های صنعتی استان خبر داد و افزود: 8 شهرک و ناحیه صنعتی در استان در شهرستان های شفت، لوشان، انزلی، صومعه سرا، لاهیجان، سیاهکل، تالش و رودسر دارای تصفیه خانه فاضلاب مرکزی هستند.

وی همچنین از مراحل ساخت و احداث تصفیه خانه فاضلاب مرکزی در شهرک ها و نواحی صنعتی در نقره ده آستانه اشرفیه، نالکیاشر لنگرود، کوچیچال فومن، سکام رضوانشهر، سفیدرود رشت خبر داد و افزود: از مجموع 33 شهرک صنعتی در حال بهره برداری، 32 شهرک و ناحیه صنعتی دارای آب و تلفن و 29 شهرک دارای گاز می باشند و تمامی شهرک ها و نواحی صنعتی در سطح استان به شبکه توزیع برق متصل شده اند.