ندای گیلان:اگرچه قرار است نرخ جدید سود بانکی از فردا سه شنبه 15 اردیبهشت ماه در شعب بانکی اجرایی شود اما بانک مرکزی هنوز بخشنامه جدید نرخ سود را به بانک ها ابلاغ نکرده است. به گزارش نیوزبانک به نقل از ایرنا، طبق اعلام ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی قرار بود نرخ های […]

ندای گیلان:اگرچه قرار است نرخ جدید سود بانکی از فردا سه شنبه 15 اردیبهشت ماه در شعب بانکی اجرایی شود اما بانک مرکزی هنوز بخشنامه جدید نرخ سود را به بانک ها ابلاغ نکرده است.

به گزارش نیوزبانک به نقل از ایرنا، طبق اعلام ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی قرار بود نرخ های جدید سود بانکی روز چهارشنبه هفته گذشته 9 اردیبهشت ماه توسط بانک مرکزی به بانک ها ابلاغ شود اما این بخشنامه تا زمان انتشار این خبر به سیستم بانکی ابلاغ نشده است.

قرار بود با مصوبه شورای پول و اعتبار نرخ سود سپرده های یک ساله از فردا با دو درصد کاهش معادل 20 درصد و نرخ سود تسهیلات مبادله ای 21 درصد در بانک ها اعمال شود.

شورای پول و اعتبار در آخرین نشست خود(هشتم اردیبهشت ماه) نرخ سود سپرده و تسهیلات را مصوب کرد که براساس آن نرخ سود سپرده های یکساله 20درصد، نرخ سود تسهیلات بانکی برای عقود مشارکتی 24 درصد و نرخ سود عقود مبادله ای 21 درصد تعیین شده است.

برهمین اساس نرخ سود سپرده ها دو درصد؛ نرخ سود تسهیلات عقود مشارکتی 4 درصد و نرخ سود عقود مبادله ای یک درصد کاهش یافت.

همچنین براساس مصوبات این شورا نرخ سپرده قانونی نیم واحد درصد کاهش یافته و به 11 درصد رسیده است.

طبق اعلام سیف رئیس شورای پول و اعتبار زمان اجرای دستورالعمل بانک مرکزی براساس مصوبه شورای پول و اعتبار 15 اردیبهشت ماه جاری سال جاری است.

همچنین بر اساس گفته های سیف، قراردادهای 22 درصدی تا اتمام زمان سررسید اعتبار خواهند داشت.

نیوز بانک