به گزارش ندای گیلان از منطقه آزاد انزلی، دپارتمان رسانه ای شرکت انبوه سازان آرش برآن شد تا به معرفی بخش های متعدد این شرکت بپردازد. در ابتداء امر سری به معاونت فنی و مهندسی شرکت انبوه سازان آرش زدیم تا با این معاونت مهم و پر کار بیشترآشنا شویم. مهندس علیرضا رحیمی متولد سال […]

به گزارش ندای گیلان از منطقه آزاد انزلی، دپارتمان رسانه ای شرکت انبوه سازان آرش برآن شد تا به معرفی بخش های متعدد این شرکت بپردازد. در ابتداء امر سری به معاونت فنی و مهندسی شرکت انبوه سازان آرش زدیم تا با این معاونت مهم و پر کار بیشترآشنا شویم.

مهندس علیرضا رحیمی متولد سال ۱۳۴۸ از تهران دارای مدرک کارشناسی معماری از دانشگاه علم و صنعت و مدرک کارشناسی عمران از دانشگاه مهرآیین وابسته به دانشگاه گیلان است.

وی در سال ۱۳۷۳ در شرکت مشاور آرون سامان تهران مشغول بکار شده و در سال ۱۳۷۴ همزمان در قسمت ارزیابی و تعیین خسارات وزارت راه آغاز بکار کرد  و تا سال ۱۳۸۰ در این وزارتخانه فعالیت نمود.

فعالیت وی در شرکت آرون سامان در حوزه ساخت و ساز مجتمع های مسکونی در منطقه ۱ تهران تا سال ۱۳۸۷ ادامه یافته و سپس وی به استان گیلان عزیمت کرده و در شهرستان بندرانزلی یک شرکت معماری راه اندازی نموده و در حوزه های مسکونی، تجاری، اداری، طراحی، نظارت و ساخت با اجرای بیش از ۶۵ پروژه در سال به فعالیت پرداخت.

در ادامه با وی همکلام می شویم تا با ایشان و فعالیت این معاونت بیشتر آشنا شویم.

باسلام و خسته نباشید،چند مدت است که در شرکت انبوه سازان آرش مشغول به کار هستید و در چه بخشهایی فعالیت نموده اید؟

ضمن عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما، بنده از سال ۱۳۹۵ وارد شرکت انبوه سازان آرش شده و بعنوان طراح و ناظر کلیه پروژه های شرکت آرش، اعم از ویلایی و تجاری به فعالیت پرداخته ام که هم اکنون بعنوان معاون فنی و مهندسی این شرکت مشغول بکار هستم.

چه وجه تمایزی در شرکت انبوه سازان آرش نسبت به سایر مجموعه ها وجود داشت که به این شرکت پیوستید؟

از زمانی که فعالیتم را در شرکت انبوه سازان آرش آغاز نمودم، مشغول به طراحی شهرک های ویلایی آرش گردیدم. از جمله وجه تمایز شرکت انبوه سازان آرش نگاه و نگرش مثبت مدیران شرکت نسبت به خلاقیت و نوآوری و آزادی عمل در طراحی و اجرای طرح ها بود، که تعدد و تنوع ویلاها و شهرکها و حجم بالای کار برای بنده دارای جذابیت ویژه بوده، که این امرموجب جلب نظر و رضایت مشتریان محترم نیز گردیده و انگیزه بیشتری برای ادامه فعالیت در من ایجاد کرد که در ادامه مسیر با ارتقاء طرح هایی که شرکت در شهرک های ویلایی به وجود آورد موجب شد تا بتوانیم تعداد زیادی شهرک ویلایی بنا به انتظارات مشتریان و شرکت طراحی و اجرا نماییم.

با توجه به سوابقی که در حوزه کاری خود دارید، فکر می کنید که چه تاثیری در شرکت داشته اید؟

به نظرم طراحی و اجرای این طرح ها در معاونت فنی و مهندسی شرکت انبوه سازان آرش نقش بسزایی در اعتماد عمومی و رشد شرکت داشته است که نمونه بارز آن شهرک دهکده ساحلی آرش در فاز ۱ و ۲، شهرک آرش ۶، شهرک مروارید، ویلاهای رویال و غیره است.

دیدگاه شما نسبت به آینده این شرکت چیست؟

شرکت انبوه سازان آرش در بخش تجاری نیز جهش مطلوبی از ویلا سازی به سمت تجاری داشته است که ثابت کردیم همان قدر که در ساخت شهرک های ویلایی موفق بودیم و کارهای شایسته ای به انجام رسانده‌ایم، در طراحی و ساخت واحدهای تجاری، تفریحی و فرهنگی نیز از شاخص ترین های این استان می باشیم.

به نظر بنده شرکت در مرحله حساسی قرار دارد. ارتقاء ازیک شرکت انبوه ساز به یک هلدینگ بزرگ، شاخص‌ها و مختصات بزرگ و استانداردی را به همراه خواهد داشت که از این به بعد پروژه‌هایی با مقیاس های بزرگتر و متنوع تر در دستور کار ما قرار خواهد گرفت.

از دیدگاه شما چه ارزش هایی در این شرکت وجود دارد که در موفقیت های آن موثر است؟

از جمله ارزش های شاخص شرکت انبوه سازان آرش رامی توان نگرش درست مدیران شرکت به مسائل روز جامعه و نحوه کارگذاری آن اشاره نمود که در همین راستا واحد آرندی شرکت تحقیقات جامعی را برای ساختن آینده ای روشن تر همواره مدون نموده و پیاده‌سازی می نماید.

تمامی واحدها و معاونت های شرکت به افراد متخصص و با تجربه و ظرفیت بالا سپرده شده‌اند که این امر کمک شایانی به رشد و بالندگی شرکت در آینده خواهد کرد.

شرکت انبوه سازان آرش با خلوص نیتی که در جهت آبادانی و شکوفایی استعدادهای جوانان کشورمان و مخصوصاً جوانان گیلانی به عهده دارد، فعالیت و کار کردن در این شرکت یک افتخار برای بنده محسوب شده که صمیمیت نیروهای شرکت در محیط کار و مخصوصاً ارتباط صمیمانه مدیران شرکت نسبت به کارکنان همواره موجب رشد و شکوفایی این مجموعه گردیده است.

ارتباط  شما با کدام بخش از مجموعه شرکت انبوه سازان آرش بیشتر بوده و چه تاثیر متقابلی در حوزه فعالیت شما داشته است؟

ارتباط تنگاتنگ معاونت فنی و مهندسی شرکت با معاونت پشتیبانی در جهت تهیه مصالح و اقلام مورد نیاز پروژه ها و همکاری و هماهنگی در این راستا به جهت پیشبرد اهداف و جلوگیری از اتلاف وقت و همچنین سرعت در روند احداث پروژه ها از جمله موارد مهم این معاونت است که برگزاری جلسات متعدد با حضور معاونت ها، بخش تحقیق و توسعه و مدیریت شرکت به جهت بررسی روند اجرایی پروژه ها و همچنین برطرف نمودن مشکلات احتمالی پیش رو در روند اجرای کار به صورت مداوم در دستور کار ما قرار دارد.

با توجه به شیوع پاندمی کرونا، شرکت انبوه سازان آرش را نسبت به قبل آن چگونه ارزیابی می کنید؟

در سال گذشته با گسترش ویروس کرونا و تاثیر آن بر روی اقتصاد و تولید کشور موفق شدیم با ارائه طرح طاها نه تنها هیچ بخشی از شرکت را تعطیل نکرده و یا تعدیل نیرو نداشته باشیم، بلکه با قدرت بیشتر فعالیت های شرکت را گسترش دادیم که در این میان مشکلاتی نیز همواره در جهت تامین مصالح بلحاظ تعطیلی و یا نوسانات قیمت کالا پیش روی ما وجود داشت که نتوانست جلوی موفقیت ما را در شرکت سد کرده و در روند اجرای پروژه ها خللی به وجود آورد.

بطور مثال تهیه سیمان و بتن آماده برای چندماه بسیار دشوار گردید و افزایش قیمت شدیدی را در این حوزه شاهد بودیم.

با توجه به پیش فروش واحدها، ملزم به ساخت و تحویل در موعد مقرر به مشتریان گرامی بودیم و در همین راستا خود را تحت هر شرایطی مکلف می دانستیم تا در این روند خللی به وجود نیاید، که گاهاً مجبور شدیم مصالح مورد نیاز را با قیمت‌های خارج از عرف تهیه نماییم تا پروژه های ما بتوانند به فعالیت خود ادامه داده و ما نیز بتوانیم به تعهداتمان در موعد مقرر نسبت به مشتریان عزیزی که به برند آرش اعتماد کرده بودند پایبند باشیم.

یک خاطره خوب از ایام فعالیت خود در شرکت انبوه سازان آرش را بفرمایید؟

یکی از بهترین خاطراتم در این شرکت پذیرفته شدن طرح آرش مال برای ساخت این پروژه عظیم بود که توانستم با شرکت‌های ترکیه ای رقابت کرده و در این رقابت پیروز باشم.

در پایان اگر نکته ای دارید بفرمایید؟

برای مدیران و کارکنان شرکت انبوه سازان آرش آرزوی سلامتی و موفقیت دارم و امیدوارم بتوانیم در کنار همدیگر به افق های بلندی دست یابیم./ انتهای پیام