رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفت: ایران کشور مهمی در منطقه خاورمیانه محسوب می شود و بحران های منطقه ای را نمی توان بدون حضور این کشور حل کرد.

به گزارش ندای گیلان و به نقل از آناتولی، اردوغان جمعه شب در مصاحبه با شبکه آر.تی.پی پرتغال با اشاره به برخی اختلافات ترکیه با ایران افزود: ‘معتقدم باید هر چه زودتر پای میز مذاکره بنشینیم و بگوییم چگونه مساله امروز سوریه، عراق و بحران قطر حل شود.

وی با طرح این سوال که ‘آیا در این منطقه شما می توانید بدون ایران مساله عراق و سوریه را حل کنید؟’ اظهار کرد: طبیعی است که نمی توان بدون حضور ایران بحران ها را حل کرد.
اردوغان بیان کرد: کشور سوریه به لحاظ مذهبی و عراق نیز به عنوان یک کشور همسایه و مسلمان برای ایران مهم هستند، بنابراین حل مشکلات و بحرانهای این دو کشور با حضور ایران امکانپذیر است.
وی اضافه کرد: ما در مساله سوریه به همراه ایران و روسیه در نشست آستانه شرکت کرده و از آمریکا نیز برای حضور در این نشست دعوت کردیم که سفیر آمریکا در این نشست حاضر شد و همچنان این مذاکرات برای حل بحران سوریه در سطح مقامات عالی ادامه دارد.
وی بیان کرد: حل مساله سوریه فقط یک گام در رفع بحران های منطقه ای است و ما می خواهیم آمریکا و عربستان نیز به پروژه ایران،ترکیه و روسیه پیوسته و همکاری بیشتری داشته باشند.