پس از این اظهارات، لاریجانی که متوجه شد جعفرزاده به جوش آمده است به سرعت به لاهوتی گفت: خیل خب! حالا شما هر دو از استان گیلان هستید و بهتر است با هم رفیق باشی

به گزارش ندای گیلان؛ بیست و هشتمین جلسه علنی امروز مجلس از حواشی بی‌بهره نماند.

مجلس امروز بررسی طرح انتزاع کمیته ملی پارالمپیک از کمیته ملی المپیک را در دستور کار خود قرار داد، دستوری که به بحث و جدل غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی و مهرداد بائوج لاهوتی دو تن از نمایندگان گیلان منتهی شد.

لاهوتی که یکی از امضاکنندگان طرح مذکور بود در جریان بررسی این طرح به نوعی از این طرح می‌گفت که اظهاراتش معنی مخالفت می‌داد تا جایی که علی لاریجانی هم متوجه این موضوع شد.

جعفرزاده ایمن‌آبادی یکی از طراحان طرح مذکور پس از دفاعیات لاهوتی، اظهاراتش را با کنایه به وی آغاز کرد.

وی که با لحنی طنزآمیز سخن می‌گفت خطاب به لاهوتی گفت: من متعجبم چرا آقای لاهوتی طرح مذکور را امضا می‌کنند ولی آن را نمی‌خوانند و بعد به عنوان موافق آن مخالفت می‌کنند که این اظهارات جعفرزاده اما بلافاصله باعث ناراحتی لاهوتی شد.

لاهوتی که کتاب آیین‌نامه را به نشانه اعتراض به اظهارات جعفرزاده بالای سر گرفته بود مصرانه به دنبال این بود که پاسخی به وی بدهد.

اما این پایان ماجرا نبود و لاهوتی با وجود اظهارات جعفرزاده که عنوان کرد: «آقای لاهوتی آن کتاب آیین‌نامه را انشاالله روی زمین می‌گذارند و تذکری نمی‌دهند و می‌گذارند کار به جلو پیش رود» وی ول کن ماجرا نبود و تا آخر به دنبال استماع تذکرش در صحن بود.

سرانجام پس از اظهارات جعفرزاده، لاهوتی شروع به ارائه تذکر خود در صحن کرد، اظهارتی که در ادامه جعفرزاده را همچون اسپند روی آتش کرده بود.

لاهوتی گفت: بنده به آقای جعفرزاده پیشنهاد می‌کنم در نحوه صحبت کردن خود تمریناتی داشته باشند. بنده به وی توصیه دارم با توجه به اینکه آقای افراشته صبح‌ها ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه یک سری کلاس‌هایی در مجلس برگزار می‌کند، در آن کلاس‌ها شرکت کند تا در نحوه یادگیری و بیان مطالبشان تغییری ایجاد شود.

پس از این اظهارات، لاریجانی که متوجه شد جعفرزاده به جوش آمده است به سرعت به لاهوتی گفت: خیل خب! حالا شما هر دو از استان گیلان هستید و بهتر است با هم رفیق باشید. (خنده حضار)

در حین ماجرای بحث بین لاهوتی و جعفرزاده، مجلس با انتزاع کمیته ملی پارالمپیک از کمیته المپیک موافقت کرد تا اینکه دستور صحن عوض شد. اما جعفرزاده که ول کن ماجرا نبود در ادامه با فریادهای بلندی به دنبال این بود تا پاسخی گیرا به لاهوتی بدهد.

جعفرزاده آن قدر پشت سر هم فریاد زد تا اینکه لاریجانی به وی گفت: چشم! چشم…

در همین حین کاظم دلخوش که صندلی‌اش در ردیف میانی جعفرزاده و لاهوتی قرار داشت تریبونش برای موافقت با دستور بعدی مجلس روشن شد.

وی با مشاهده این اتفاقات با لبخند همیشگی خود به لاریحانی گفت: آقای لاریجانی نگران نباشید من وسط جعفرزاه و لاهوتی هستم و نمی‌گذارم مشکلی ایجاد شود. (خنده حضار)

مشاجره جعفرزاده و لاهوتی تا جایی پیش رفت که برخی نمایندگان کنار صندلی جعفرزاده جمع شدند و با دست کشیدن به سر و صورت و بوسیدن وی خواستار پایان اعتراضاتش شد اما نقطه جوش جعفرزاده حالا حالاها پایین نیامد تا اینکه لاریجانی پس از بالا گرفتن موضوع از وی خواهشی کرد و گفت: بنده از شما خواهش می‌کنم، کش دادن این مسئله مناسب نیست بگذارید از مسئله عبور کنیم.

نهایتا با کدخدایی فیلسوف، ماجرا ختم به خیر شد و جعفرزاده که نقط جوشش هر لحظه پایین و پایین تر می‌رفت، از اعتراض خود صرفنظر کرد.

باشگاه خبرنگاران